KABÁT, Milan a Petr HOLUB. Parallelized LDGM Coding for Demanding Multimedia Applications. In Antonin Kucera, Thomas A. Henzinger, Jaroslav Nesetril, Tomas Vojnar, David Antos. Memics 2012, Eighth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science. First edition. Brno: Novpress s.r.o., 2012, s. 28-37. ISBN 978-80-87342-15-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Parallelized LDGM Coding for Demanding Multimedia Applications
Autoři KABÁT, Milan a Petr HOLUB.
Vydání First edition. Brno, Memics 2012, Eighth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science, od s. 28-37, 10 s. 2012.
Nakladatel Novpress s.r.o.
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN 978-80-87342-15-2
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Milan Kabát, učo 172429. Změněno: 14. 1. 2013 21:57.
Anotace
When providing high-resolution real-time video transmission, even moderate packet loss may have a significant impact on the resulting multimedia quality. Several methods are being used to cope with packet erasures, including redundant or multipath transmissions, forward error correction, or a combination of these approaches. Low-density Generator Matrix (LDGM) codes are considered to be suit- able for application-layer FEC. In this article, we study how GPUs can be helpful in providing high-performing error-correction mechanism for real- time multimedia applications. We propose a novel design of parallelized LDGM coding on GPU and also an optimized, vector-parallel approach to such coding on CPU. Furthermore, we compare the performance of both methods under various coding settings.
VytisknoutZobrazeno: 4. 9. 2024 05:22