C 2012

Postoje k osobám s postižením u obecné populace ČR

PANČOCHA, Karel a Lenka SLEPIČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Postoje k osobám s postižením u obecné populace ČR

Název česky

Postoje k osobám s postižením u obecné populace ČR

Název anglicky

Attitudes of General Public towards People with Disabilities in the Czech Republic

Autoři

PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. od s. 41-50, 10 s. 2012

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062830

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-235-2

Klíčová slova česky

postoje k lidem s postižením; inkluze; zdravotní postižení; Česká republika

Klíčová slova anglicky

attitudes toward people with disabilities; inclusion; disability; Czech Republic

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2013 09:42, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato kapitola analyzuje kontext inkluzivních procesů v České republice skrze postoje obecné populace k lidem se zdravotním postižením. V našem výzkumu, provedeném v prosinci 2011, bylo využito adaptované verze Bogardusovy škály sociální distance. Výzkum byl proveden na reprezentativním vzorku české populace ve věku patnáct a více let. Otázky se zaměřily na získání informací o třech typech zdravotního postižení (tělesného, mentálního a smyslového). Analyzována byla míra akceptace osob se zdravotním postižením ve vzdělávacím kontextu a obecná míra akceptace osob s různým typem postižení. Výsledky ukazují větší míru akceptace u respondentů nižšího věku a vyššího vzdělání.

Anglicky

This chapter analyzes the context of inclusive processes in the Czech Republic through attitudes of the general public towards people with disabilities. In our research, carried out in December 2011, we administered an adapted version of Bogardus scale of social distance to a representative sample of Czech population aged 15 and more. The questions were aimed to provide information about three types of disabilities (Physical, Intellectual and Sensory). The analysis looked closely at the level of acceptance in educational settings and also at focus on generational comparison. Data showed more positive and accepting attitudes in younger and more educated groups of population.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání