VÍTKOVÁ, Marie. Podpůrný program pro žáky s tělesným a přidruženým mentálním postižením – přístupy v České republice a v Německu. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 51-68. ISBN 978-80-7315-235-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpůrný program pro žáky s tělesným a přidruženým mentálním postižením – přístupy v České republice a v Německu
Název česky Podpůrný program pro žáky s tělesným a přidruženým mentálním postižením – přístupy v České republice a v Německu
Název anglicky Support programme for Pupils with Physical and Accompanying Intellectual Disabilities – Approaches in the Czech Republic and Germany
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. od s. 51-68, 18 s. 2012.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00062831
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-235-2
Klíčová slova česky tělesné postižení; mentální postižení; těžké postižení; souběžné postižení více vadami; speciálně pedagogická diagnostika; podpůrný program; školní vzdělávací program; základní škola speciální
Klíčová slova anglicky physical disability; intellectual disability; profound disability; multiple disability; special needs assessment; support programme; school educational plan; special school
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 16. 1. 2013 22:42.
Anotace
Kapitola se zabývá problematikou vzdělávání žáků s tělesným a přidruženým mentálním postižením, srovnáním přístupů u nás a v Německu. Pozornost je věnována plánování pedagogických aktivit se zřetelem na zpracování podpůrného programu pro žáky, realizovaného ve třech etapách: analýza výchozí situace, stanovení cíle a vypracování příslušných speciálně pedagogických opatření. Konfrontace přístupů ke vzdělávání žáků s tělesným a přidruženým mentálním postižením je analyzovaná v oblasti stanovení cílů, v podmínkách edukace a ve znacích edukačního procesu ve srovnání obou zemí. Součástí kapitoly je prezentace výzkumného projektu zaměřeného na zpracování školního vzdělávacího programu s příkladem dvou kazuistik žáků sledovaných po dobu šesti let v základní škole speciální.
Anotace anglicky
The chapter focuses on education of pupils with physical and accompanying intellectual disability and on comparison of the situation in the Czech Republic and Germany. We focus on planning of educational activitie, namely preparation of support programme for pupils. This is carried out in three phases: analysis of current situation, setting goals and preparing relevant special needs provisions. Education of pupils with physical and accompanying intellectual disabilities is compared in three areas: setting goals, conditions of education, elements of education.The chapter contains also presentation of a research project focusing on preparation of a school educational programme and two case studies of pupils followed for the period of six years in a special school.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:12