C 2012

Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky

FILOVÁ, Hana, Jiří HAVEL a Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky

Název anglicky

Indicators of Educational Inclusion in the Context of Individualization and Differentiation: School Curriculum and Teaching Reality

Autoři

FILOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří HAVEL (203 Česká republika, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. od s. 71-81, 11 s. 2012

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062832

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-235-2

Klíčová slova česky

Vzdělávací inkluze; individualizace; diferenciace; školní vzdělávací program; indikátory inkluze; vyučování; učení; speciální vzdělávací potřeby; podpora při učení; vzdělávací výsledky; úspěch; hodnocení a sebehodnocení.

Klíčová slova anglicky

Educational inclusion; individualization; differentiation; school education program; indicators of inclusion; teaching; learning; special educational needs; support for learning; learning outcomes; success; assessment and self-assessment.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2013 22:17, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola zpracovává problematiku uplatňování vzdělávací individualizace a diferenciace v inkluzivní primární škole. Cílem výzkumu je porovnání záměrů a cílů inkluze v ŠVP vybraných škol s reálným stavem ve výuce na základě pozorování prostřednictvím sledování vybraných indikátorů, které jsme vymezili z položek Rámce pro sebehodnocení škol. Uspokojování speciálních vzdělávacích potřeb žáků je chápáno jako podmínka pedagogické práce v heterogenním společenství třídy. Výsledek by měl přispět k argumentaci vzdělávací inkluze v primární škole.

Anglicky

This chapter deals with the application of educational individualization and differentiation in inclusive primary school. The research objective is to compare the aims and intention of inclusion in the SEP of choosen schools with the real situation in the classrooms, based on observations by monitoring selected indicators, which we defined from Framework for school self-evaluation. Satisfying of special educational needs of pupils is seen as a condition for academic work in the community of heterogenous class. The result of this work should contribute to argumentation of educational inclusion in the primary school.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

mono_vitkova_bartonova_VI_VZ_2013.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Brno_VZ_MONO_2012.docx
Požádat o autorskou verzi souboru