VÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 327 s. ISBN 978-80-210-6057-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI.
Název anglicky Education of Pupils with Special Educational Needs VI.
Autoři VÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 327 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6057-9
Klíčová slova česky žák, speciálně vzdělávací potřeby, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV), školní vzdělávací program (ŠVP), inkluzivní vzdělávání, inkluzivní didaktika, výzkumné týmy výzkumného záměru
Klíčová slova anglicky pupil, special educational needs, Framework Educational Programme for Basic Education, school educational programme, inclusive education, inclusive didactics, research teams
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 25. 3. 2013 12:29.
Anotace anglicky
The book presents research conducted by teams of the research project realized in the sixth year of their work. It focuses on the issue of social determinants of inclusive education and inclusive culture of schools in context of education of pupils with special education needs in vocational education. Attention has been given to development of conditions for pupils with special education needs in inclusive education in mainstream schools. The research focused on education of pupils with communication disorders, with hearing impairment and intellectual disabilities, with autism spectrum disorders, intervention in pupils with behavioural disorders and substance abuse prevention. Further studies looked at issues concerning teaching Czech literature in pupils with special education needs and teaching foreign languages in pupils with specific learning difficulties.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 08:26