FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 57-64. ISBN 978-80-7315-236-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název česky Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky Specific Features of Professional Aspirations of Pupils with Special Educational Needs
Autoři FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. od s. 57-64, 8 s. 2012.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00062849
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-236-9
Klíčová slova česky volba profese, děti se specifickými vzdělávacími potřebami, kariérové poradenství, trh práce
Klíčová slova anglicky professional choice; children with special educational needs; career guidance; labour market
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc., učo 733. Změněno: 26. 3. 2013 10:07.
Anotace
V textu autoři uvádějí vybrané výsledky kvantitativního výzkumu, jehož cílem bylo identifikovat některá specifika volby další studijní (profesní) cesty žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dotazník byl zadán více jak 200 žákům devátých tříd. Autoři srovnávají skupiny handicapovaných a nehandicapovaných žáků v oblasti jejich volby studijní cesty. Pozornost je věnována rozdílům ve faktorech, které volbu ovlivňují, preferovaným hodnotám, vztahu školní úspěšnosti a volby. Vše je doplněno o projektivní preferenci volby za pomoci barev.
Anotace anglicky
In the paper the authors present selected results of quantitative research whose aim was to identify specific features of academic (professional) choice of pupils with special educational needs. The questionnaire was distributed to over 200 pupils of the 9th year of basic school. The authors compare the groups of pupils with and without disability in the area of their academic choice. They focus on the differences in factors which influence the choice, preferred values, the relationship between school achievement and choice. The text is supplemented with the projection of the preferred choice by means of colours.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 00:33