C 2012

Schopnost samostatného pohybu jako předpoklad sociální inkluze osob se zrakovým postižením – role vzdělávacích zařízení

VRUBEL, Martin

Základní údaje

Originální název

Schopnost samostatného pohybu jako předpoklad sociální inkluze osob se zrakovým postižením – role vzdělávacích zařízení

Název česky

Schopnost samostatného pohybu jako předpoklad sociální inkluze osob se zrakovým postižením – role vzdělávacích zařízení

Název anglicky

Ability of Independent Movement as Prerequisite of Social Inclusion of Persons with Visual Impairment

Autoři

VRUBEL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. od s. 157-168, 12 s. 2012

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062877

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-236-9

Klíčová slova česky

bílá hůl; osoba se zrakovým postižením; prostorová orientace; samostatný pohyb; socializace; školní inkluze; bariéry veřejného prostoru

Klíčová slova anglicky

white cane; person with visual impairment; a spatial orientation; to move independently; socialization; a school inclusion; barriers of a public space

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 1. 2013 21:49, Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá vývojem inkluzívního vzdělávání a v kontextu přechodu mezi školou a povoláním osob se zrakovým postižením. Upozorňuje na nezbytnost výuky předmětu Prostorová orientace a samostatný pohyb, který je zásadní pro možnost sociální inkluze lidí se zrakovým postižením. Výzkum se zabývá úpravami veřejného prostoru, které vedou k odstranění bariér pro osoby se zrakovým postižením a umožňuje tak zvýšení jejich nezávislosti – tato problematika je dále popsána v mezinárodního kontextu.

Anglicky

This chapter deals with the development of inclusive education in the context of the school and occupations of people with visual impairment. Chapter notes need for subject “Spatial orientation and independent movement” which is important for the success of social inclusion of people with visual disabilities. The research deals with public space modifications that lead to the removal of barriers for people with visual impairments and provides to increase their independence - this issue is put into an international context.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

mono_friedmann_VZ_2013.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Clanek_-_vrubel_-_Friedman__Schopnost_samostatneho_pohybu_jako_predpoklad_socialoni_inkluze_osob_se_zrakovym_postizenim_-_role_vzdelavacich_zarizeni.docx
Požádat o autorskou verzi souboru