2012
Schopnost samostatného pohybu jako předpoklad sociální inkluze osob se zrakovým postižením – role vzdělávacích zařízení
VRUBEL, MartinZákladní údaje
Originální název
Schopnost samostatného pohybu jako předpoklad sociální inkluze osob se zrakovým postižením – role vzdělávacích zařízení
Název česky
Schopnost samostatného pohybu jako předpoklad sociální inkluze osob se zrakovým postižením – role vzdělávacích zařízení
Název anglicky
Ability of Independent Movement as Prerequisite of Social Inclusion of Persons with Visual Impairment
Autoři
VRUBEL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. od s. 157-168, 12 s. 2012
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00062877
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-236-9
Klíčová slova česky
bílá hůl; osoba se zrakovým postižením; prostorová orientace; samostatný pohyb; socializace; školní inkluze; bariéry veřejného prostoru
Klíčová slova anglicky
white cane; person with visual impairment; a spatial orientation; to move independently; socialization; a school inclusion; barriers of a public space
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 1. 2013 21:49, Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá vývojem inkluzívního vzdělávání a v kontextu přechodu mezi školou a povoláním osob se zrakovým postižením. Upozorňuje na nezbytnost výuky předmětu Prostorová orientace a samostatný pohyb, který je zásadní pro možnost sociální inkluze lidí se zrakovým postižením. Výzkum se zabývá úpravami veřejného prostoru, které vedou k odstranění bariér pro osoby se zrakovým postižením a umožňuje tak zvýšení jejich nezávislosti – tato problematika je dále popsána v mezinárodního kontextu.
Anglicky
This chapter deals with the development of inclusive education in the context of the school and occupations of people with visual impairment. Chapter notes need for subject “Spatial orientation and independent movement” which is important for the success of social inclusion of people with visual disabilities. The research deals with public space modifications that lead to the removal of barriers for people with visual impairments and provides to increase their independence - this issue is put into an international context.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|