C 2012

Volba střední školy z pohledu žáků se specifickými poruchami učení a jejich rodičů

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Volba střední školy z pohledu žáků se specifickými poruchami učení a jejich rodičů

Name in Czech

Volba střední školy z pohledu žáků se specifickými poruchami učení a jejich rodičů

Name (in English)

The Choice of Secondary School from the Perspective of Pupils with Specific Learning Disabilities and their Parents

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. p. 191-204, 14 pp. 2012

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00062878

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-236-9

Keywords (in Czech)

žáci se specifickými poruchami učení profesní orientace vzdělávání střední škola individuální vzdělávací plán reedukace kompenzace

Keywords in English

Pupils with specific learning disabilities professional orientation cathegory education secondary school individual education plan compensation

Tags

Reviewed
Změněno: 29/1/2013 22:10, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

V kapitole prezentujeme výsledky kvalitativně orientovaného šetření – případových studií, které jsme zaměřili na některé aspekty ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení. Hloubkové rozhovory byly realizovány s žáky střední školy a jejich rodiči. Na základě stanovených kategorií jsme sledovali názory na tuto problematiku z pohledu žáků i rodičů. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru

In English

In chapter are presented results of qualitative research. There are case studies focused on aspects, that affect a choice of secondary school by the pupils with specific learning disabilities. The depth interviews were made with pupils with specific learning disabilities and their parents. Based on defined categories were followed up an opinions of pupils and parents on this issue. This is a part of the survey implemented within the research plan

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached

mono_friedmann_VZ_2013.pdf
Request the author's version of the file
clanek_profeska_Z._FRI.k.doc
Request the author's version of the file