D 2012

Schlossgemäldegalerie in Frischau bei Znaim, ein weiterer Ort der liechtensteinischen Sammeltätigkeit

SLAVÍČEK, Lubomír

Základní údaje

Originální název

Schlossgemäldegalerie in Frischau bei Znaim, ein weiterer Ort der liechtensteinischen Sammeltätigkeit

Název česky

Zámecká galerie ve Fryšavě, další místo liechtensteinského sběratelství

Název anglicky

Picture gallery at the castle in Frischau, another place of Prince of Liechtenstein Collecting

Autoři

SLAVÍČEK, Lubomír (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Vaduz, Liechtensteinische Erinnerungsorte in den böhmischen Ländern, od s. 149-169, 21 s. 2012

Nakladatel

Historischer Verein für das Fürstentum Liechtenstein

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Lichtenštejnsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00062894

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-3-906393-60-5

Klíčová slova česky

Barokní sběratelství na Moravě; Liechtensteinská obrazová sbírka; zámek Břežany (Fryšava); Moritz kníže z Liechtensteina; Josef Franz Anton hraběTruchsess von Waldburg-Zeil-Wurzach

Klíčová slova anglicky

Baroque collecting in Moravia; Liechtenstein picture gallery; Břežany (Fryšava) castle; Prince Moritz von Liechtenstein; Josef Franz Anton Count Truchsess von Waldburg-Zeil-Wurzach

Štítky

Změněno: 17. 3. 2013 19:46, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Der Beitrag bearbeitet die bis jetzt wenig bekannte Gemäldesammlung der Fürsten von Liechtenstein auf dem Schloss in Frischau (Fryšava, Březany) bei Znaim, die um 1800 als eine der größten und wertvollsten Sammlungen in Mähren bezeichnet wurde, und mit Hilfe der erhaltenen Inventaren rekonstruiert die Zusammensetzung der Schlossgalerie, als ein weiterer Ort der liechtensteinischen Sammeltätigkeit.

Česky

Příspěvek se zabývá dosud málo známou obrazárnou Liechtensteinů na zámku ve Fryšavě u Znojma, která byla na sklonku 18. století považována za jednu z největších a nejcennějších obrazových sbírek na Moravě a s pomocí dochovaných inventářů rekonstruuje její složení.