C 2012

Fyzicky handicapovaný hrdina v české chlapecké próze

KROČA, David

Základní údaje

Originální název

Fyzicky handicapovaný hrdina v české chlapecké próze

Název česky

Fyzicky handicapovaný hrdina v české chlapecké próze

Název anglicky

The Physically Disabled Main Character in the Czech Books for Boys

Autoři

KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs. od s. 155-162, 8 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00062895

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6053-1

Klíčová slova česky

literatura pro děti a mládež; chlapecký román; téma handicapu; výchovné působení na čtenáře

Klíčová slova anglicky

literature for children and youth; books for boys; the topic of handicap; educational impact on the reader
Změněno: 18. 1. 2013 14:28, doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zaměřuje na problematiku fyzicky handicapovaného hrdiny v české intencionální literatuře pro děti a mládež, zvláště pak v žánru tzv. chlapeckého románu. Autor analyzuje podobu handicapovaných protagonistů i vedlejších postav ve vybraných dílech Jaroslava Foglara a Miloše Zapletala a dokládá význam této tematiky pro výchovné působení na dětského recipienta.

Anglicky

The chapter focuses on the issue of the physically disabled main character in the Czech literature for children and youth, specifically on the genre of books for boys. The author analyses the depiction of handicapped protagonists and subsidiary characters in selected books by Jaroslav Foglar and Miloš Zapletal and attempts to prove the educational significance of the topic for the child recipient.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

Otazky_komunikace_obsah.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
6C_-_3._oddil_-_3._kapitola_-_Kroca__D.doc
Požádat o autorskou verzi souboru