ZÍTKOVÁ, Jitka. Některé aspekty literární kompetence žáků primární školy se speciálními vzdělávacími potřebami. In SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 35-58. ISBN 978-80-210-6053-1. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1082698, author = {Zítková, Jitka}, address = {Brno}, booktitle = {SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs.}, edition = {1.}, keywords = {lyrical text; research; literary competence; special educational needs; dyslexia; exceptional talent; experience of text; understanding of imagery; metaphor; pun; verbal creativity; motif; narrative; informative and aesthetical functions of language}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6053-1}, pages = {35-58}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Některé aspekty literární kompetence žáků primární školy se speciálními vzdělávacími potřebami}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1082698 AU - Zítková, Jitka PY - 2012 TI - Některé aspekty literární kompetence žáků primární školy se speciálními vzdělávacími potřebami VL - neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021060531 KW - lyrical text KW - research KW - literary competence KW - special educational needs KW - dyslexia KW - exceptional talent KW - experience of text KW - understanding of imagery KW - metaphor KW - pun KW - verbal creativity KW - motif KW - narrative KW - informative and aesthetical functions of language N2 - Kapitola souhrnně představuje výsledky výzkumu recepce lyrických textů a verbální tvořivosti žáků primární školy s odlišnými dispozicemi – dyslexie, výborní žáci, průměrná skupina. Zaměřuje se na způsob subjektivního prožitku a porozumění obraznosti u lyrických básní. V návaznosti na charakter recepce je sledována schopnost tvorby metaforického obrazu, motivicko-kompoziční varianty a volného vyprávění. Výsledky jsou prezentovány nejprve samostatně k jednotlivým textům a poté jsou uvedena celková zjištění o zvláštnostech recepce a kreativních schopnostech sledovaných skupin žáků. Výsledky výzkumu mohou poskytnout vodítko pro diferencovaný přístup k žákům s různými speciálními vzdělávacími potřebami při rozvíjení literární kompetence. ER -
ZÍTKOVÁ, Jitka. Některé aspekty literární kompetence žáků primární školy se speciálními vzdělávacími potřebami. In \textit{SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs.}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s.~35-58. ISBN~978-80-210-6053-1.
|