KOLÁŘ, Jan, Jan NEHYBA a Bohumíra LAZAROVÁ. Proces zkušenostně reflektivního učení v pojetí lektorů osobnostně sociálního rozvoje. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proces zkušenostně reflektivního učení v pojetí lektorů osobnostně sociálního rozvoje.
Název anglicky The process of experiential reflective learning in a concepts of personal and social development lecturers.
Autoři KOLÁŘ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Jan NEHYBA (203 Česká republika, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/12:00058233
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky personal and social development; lecturers; experiential reflective learning
Štítky rivok
Změnil Změnila: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Změněno: 31. 10. 2016 16:04.
Anotace
Zkušenostně reflektivní učení představuje pedagogickou teorií i praxí prověřené koncepty učení, jejichž společným znakem je cílené promýšlení, vyhodnocování či transformace zažitého, během něhož se lidé individuálně nebo ve spolupráci s ostatními pokoušejí objevit nové zdroje a možnosti, které jim tyto zkušenosti skýtají pro jejich bezprostřední životní realitu (srov. např. Boud, Keogh, Walker, 2005; Mezirow, 1990; Moon, 2009; Weil, McGill, 1990). V odborné literatuře se tyto koncepty objevují zejména v podobě různých modelů, resp. cyklů učení (viz např. Kolb, 1984; Jarvis, 2004) usilujících o podrobný popis procesu takto založeného učení. Otázkou, kterou si kladou autoři příspěvku je, jakým způsobem lektoři osobnostně sociálního rozvoje tuto platformu učení v praxi skutečně uchopují a využívají při práci se svými cílovými skupinami. Odpověď hledají prostřednictvím kvalitativní analýzy videozáznamů skupinových sezení provedených v kombinaci s analýzou narativních rozhovorů, na jejichž základě je nakonec identifikováno a popsáno několik možných pojetí zkušenostně reflektivního učení, která se v praxi objevují.
Anotace anglicky
Reflective experiential learning is a pedagogical theory and practice tested concepts of learning, whose common feature is focused thinking, evaluation or transformation experienced by, during which people individually or in cooperation with others trying to discover new resources and opportunities they experience these provide for their immediate reality of life (cf. eg Boud, Keogh, Walker, 2005, Mezirow, 1990, Moon, 2009; Weil, McGill, 1990). In the literature, these concepts are particularly evident in the form of various models, respectively. cycles of learning (see, eg, Kolb, 1984; Jarvis, 2004), aiming at a detailed description of the process follows established learning. The question we ask authors of this paper is how teachers personal and social development of this platform learning in practice truly grasp and used when working with their target groups. The answer looking through qualitative analysis of video recordings of group sessions conducted combined with the analysis of narrative interviews, on the basis of which eventually identified and described several possible concepts experientially reflective learning that is emerging in practice.
Návaznosti
GD406/09/H040, projekt VaVNázev: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:02