Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1082876, author = {Hrozková, Ivana}, keywords = {learning strategies, young learner, learning competences, quantitative and qualitative research, teacher as facilitator of learning strategies, questionnaire, semi-structured interview, successful pupil, less successful pupil}, title = {Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku u žáků 1. stupně základní školy}, year = {2012} }
TY - GEN ID - 1082876 AU - Hrozková, Ivana PY - 2012 TI - Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku u žáků 1. stupně základní školy KW - learning strategies, young learner, learning competences, quantitative and qualitative research, teacher as facilitator of learning strategies, questionnaire, semi-structured interview, successful pupil, less successful pupil N2 - Předkládaná disertační práce se zabývá strategiemi učení u žáků mladšího školního věku. Jejím cílem je popsat strategie učení využívané cílovou skupinou žáků a tím přispět k diskuzi o strategiích učení v České republice. Nemalá pozornost je věnována i roli učitele jako facilitátora strategií učení. Na základě rozpracování teoretických východisek byly formulovány hypotézy,které tvoří jádro kvantitativní části výzkumu, kde byl základním výzkumným nástrojem dotazník pro žáky mladšího školního věku a jejich učitele. Dotazník byl administrován 202 žákům a 13 učitelům ve školách Jihomoravského kraje. Získaná data byla zpracována v elektronické databázi. V kvalitativní části jsou výsledky získané v kvantitativní části šetření upřesněny pomocí polostrukturovaných rozhovorů se žáky, kteří byli pro tuto část výzkumu vybráni na základě pečlivě formulovaných kritérií. Rozhovory byly transkribovány a analyzovány kódováním a kategorizací na základě předem stanovených kategorií. K významným závěrům patří, že žáci mladšího školního věku využívají všech šest skupin strategií učení podle klasifikace R. Oxford. Využívají však i jiné, pro tuto věkovou skupinu typické strategie učení, které je zapotřebí do systému teprve zařadit. Výsledky z obou částí výzkumu byly porovnány a kriticky zhodnoceny a na jejich základě navrženy další postupy a možná řešení. ER -
HROZKOVÁ, Ivana. \textit{Strategie učení se angličtině jako cizímu jazyku u žáků 1. stupně základní školy}. 2012.
|