J 2012

Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení

SEDLÁČEK, Martin, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ et. al.

Základní údaje

Originální název

Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení

Název česky

Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení

Název anglicky

Organizational learning in the reality of school life: impulses, topics and management strategies

Autoři

SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 1803-7437

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00058238

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

organizační učení; škola; případové studie; dotazníkové šetření

Klíčová slova anglicky

organizational learning; school; case studies; questionnaire survey

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2013 18:39, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

V tomto textu se věnujeme organizačnímu učení ve školách. Vycházíme z empirického materiálu, který jsme získali v roce 2011 ve třech základních školách. Přinášíme charakteristiky zkoumaných škol, věnujeme se impulzům organizačního učení ve školách, tématům tohoto učení, uplatňovaným strategiím řízení organizačního učení a také faktorům, které organizační učení ve školách podporují, případně mu brání. V závěru vysvětlujeme spojitost kvalitativní fáze výzkumu s další fází, koncipovanou jako kvantitativní.

Anglicky

This paper investigates organizational learning at schools. We use empirical data that were gathered in 2011 in three primary and lower secondary schools. The paper describes the characteristic features of the schools and it discusses the impulses for organizational learning in schools, its topics, applied strategies of managing of organisational learning and also the factors that support or undermine it. The paper concludes by explaining the connected nature of the qualitative phase of the research with a related phase that is designed as a quantitative one.

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole