SIEGLOVÁ, Naděžda. Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou. In SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 77-94, 17 s. ISBN 978-80-210-6053-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou
Název anglicky Czech Pupils and Foreign Pupils Communication with Literature at the Second Level of Primary School
Autoři SIEGLOVÁ, Naděžda (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs. od s. 77-94, 17 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00062994
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6053-1
Klíčová slova česky lyrický text; žáci cizinci; identifikace s lyrickým subjektem; komunikace; prožitek poezie; výzkum recepce; epický text; žáci cizinci; identifikace s hrdinou; identifikace s dobrodružným žánrem; literární výchova.
Klíčová slova anglicky lyrical text; foreigner pupils; communication; experience of poetry; research of reception; epic text; communication with the text; identification with the main character; identification with the adventure genre; literary education.
Změnil Změnila: doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc., učo 1330. Změněno: 23. 1. 2013 19:34.
Anotace
Autorka prezentuje výsledky výzkumu interpretačních dovedností a recepce lyrického a epického textu českými žáky a žáky cizinci na druhém stupni ZŠ. Zaměřuje se u obou sledovaných skupin na problematiku porozumění textu a porozumění obraznosti textu v jeho různých rovinách. U lyrických textů sleduje pochopení básnických obrazů a porozumění věcnému významu motivů, epizod aj. U epických textů se zaměřuje na porozumění textu skrze jeho hlavní postavu a skrze dobrodružný žánr. Věnuje také pozornost míře porozumění jeho prvnímu a druhému významovému plánu. Objasnění komunikativních dovedností obou skupin dospívajících může zlepšit přístup učitele k žákům cizincům, kteří navštěvují české školy.
Anotace anglicky
The author presents results of interpretation abilities and reception of lyric and epic text of secondary school Czech pupils and pupils foreigners. of various levels of the poems She deals in both cases with the problem of their text understanding and of their understanding of symbolic character of the text in its various levels. She focuses on pupils understanding of poetic image of lyric text and of their understanding of material meaning of its motifs, episodes etc. She focuses on their epic text understanding through its heros and through adventure genre and on the pupils understanding of the first and second meaning level of the text. Clarifying of the communicative skills of the both groups of adolescents can help improve the teacher s approach to foreign pupils attending Czech schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 02:28