SIEGLOVÁ, Naděžda. Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou. In SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 77-94, 17 s. ISBN 978-80-210-6053-1. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1082982, author = {Sieglová, Naděžda}, address = {Brno}, booktitle = {SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs.}, edition = {první}, keywords = {lyrical text; foreigner pupils; communication; experience of poetry; research of reception; epic text; communication with the text; identification with the main character; identification with the adventure genre; literary education.}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6053-1}, pages = {77-94}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1082982 AU - Sieglová, Naděžda PY - 2012 TI - Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou VL - neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021060531 KW - lyrical text KW - foreigner pupils KW - communication KW - experience of poetry KW - research of reception KW - epic text KW - communication with the text KW - identification with the main character KW - identification with the adventure genre KW - literary education. N2 - Autorka prezentuje výsledky výzkumu interpretačních dovedností a recepce lyrického a epického textu českými žáky a žáky cizinci na druhém stupni ZŠ. Zaměřuje se u obou sledovaných skupin na problematiku porozumění textu a porozumění obraznosti textu v jeho různých rovinách. U lyrických textů sleduje pochopení básnických obrazů a porozumění věcnému významu motivů, epizod aj. U epických textů se zaměřuje na porozumění textu skrze jeho hlavní postavu a skrze dobrodružný žánr. Věnuje také pozornost míře porozumění jeho prvnímu a druhému významovému plánu. Objasnění komunikativních dovedností obou skupin dospívajících může zlepšit přístup učitele k žákům cizincům, kteří navštěvují české školy. ER -
SIEGLOVÁ, Naděžda. Komunikace českých žáků a žáků cizinců 2. stupně ZŠ s uměleckou literaturou. In \textit{SIEGLOVÁ, N., ZÍTKOVÁ, J. et al. Otázky komunikace a téma handicapu se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Questions of Communication and the Topic of Handicap Regarding Pupils with Special Educational Needs.}. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s.~77-94, 17 s. ISBN~978-80-210-6053-1.
|