2012
Speciální potřeby žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – šestý rok realizace výzkumného záměru
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Speciální potřeby žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – šestý rok realizace výzkumného záměru
Název česky
Speciální potřeby žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání – šestý rok realizace výzkumného záměru
Název anglicky
Special Needs of Pupils in Context of the Framework Educational Programme for Primary Education - Sixth Year of the Research Project
Autoři
Vydání
první. Brno, 10 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5941-2
Klíčová slova česky
žák; speciálně vzdělávací potřeby; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV); školní vzdělávací program (ŠVP); inkluzivní vzdělávání; inkluzivní didaktika; výzkumné týmy výzkumného záměru
Klíčová slova anglicky
Pupil; special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; inclusive education; inclusive didactics; research team
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2013 11:45, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V kapitole je prezentován Výzkumný záměr (MSM0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum základní, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie) řešení problému, o metodologickou dimenzi monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury je výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Předmětem zájmu je formulovat teoretický fundament zkoumaného problému, provést analýzu dostupných materiálů a zpracovat komparativní studie se zahraničím. V rámci statistické procedury se VZ diferencuje metodologicky do oblastí, které jsou identické se subproblémy VZ. VZ je koncipován na období let 2007-2013. Předmětem bádání je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními potřebami (SVP) v základní škole s důrazem na postupnou implementaci RVP ZV. Výstupy jsou prezentovány po etapách ve formě konferencí a publikační činnosti.
Anglicky
The research proposal “Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education” (FEP BE) is the basis, long term, and intensive research. From the methodological point of view, there are two main dimensions (strategies): the monographic one and the statistical one. The research will be carried out as a qualitative research within the monographic procedure; its result will be an episteme for the empirical research. The main objective is to formulate the theoretical foundations of the problem, carry out the analysis of available materials and produce comparative studies with foreign countries. The research will be methodologically diversified into areas that are identical with the research sub-problems within the statistical procedure. This part of the research will be conducted according to the operationalisation of the goals of each research area. Proposals and actions will be determined. This research project is proposed for the years 2007-2013. The study is a systematic creative activity in the areas of inclusion of students with special needs in basic school with the aim to gradually implement FEP BE. The research outcomes will be presented at conferences and in publications.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|