2012
Postoje rodičů dětí s mentálním postižením vůči sexualitě
BARTOŇOVÁ, MiroslavaZákladní údaje
Originální název
Postoje rodičů dětí s mentálním postižením vůči sexualitě
Název česky
Postoje rodičů dětí s mentálním postižením vůči sexualitě
Název anglicky
Attitudes of Parents to Sexuality of their Children with Intellectual Disabilities
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. od s. 219-235, 17 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063063
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5941-2
Klíčová slova česky
osoba s mentálním postižením sexualita sexuální výchova rodiče škola postoje osobnost inteligence.
Klíčová slova anglicky
person with mental disability sexuality sex education parents school attitudes personality intelligence
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 16:06, Dana Nesnídalová
V originále
Článek se zabývá postoji rodičů k sexualitě jejich dospělých dětí s mentálním postižením. Při sexuální výchově je rodina zdrojem poučení, vzoru i vztahu. Spolupráce školy s rodinou vychází z legislativy, jsou vymezena práva a povinnosti školy a zákonného zástupce ve vztahu k žákovi. Osoby s mentálním postižením mají svá specifika právě i v oblasti sexuality. Výzkumné šetření specifikuje základní kategorie z oblasti postojů rodičů k sexualitě, je zpracováno pomocí kvalitativního výzkumu na základě hloubkových rozhovorů s rodiči dětí s mentálním postižením.
Anglicky
The article deals with the attitudes of parents to a sexuality of their adult children with mental disability. In sex education is the family the main source of guidance, pattern and relationship. Cooperation between school and family is based on law. Rights and obligations of school and guardian are defined in relation to a pupil. People with mental disability have aspecifics in this sphere. The researc specify the basic cathegories from the sphere of sexuality. It is processed with help of qualitative research based on depth interviews with parents of children with mental disability
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|