D 2012

Postoje rodičů dětí s mentálním postižením vůči sexualitě

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Postoje rodičů dětí s mentálním postižením vůči sexualitě

Název česky

Postoje rodičů dětí s mentálním postižením vůči sexualitě

Název anglicky

Attitudes of Parents to Sexuality of their Children with Intellectual Disabilities

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. od s. 219-235, 17 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063063

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5941-2

Klíčová slova česky

osoba s mentálním postižením sexualita sexuální výchova rodiče škola postoje osobnost inteligence.

Klíčová slova anglicky

person with mental disability sexuality sex education parents school attitudes personality intelligence

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2013 16:06, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Článek se zabývá postoji rodičů k sexualitě jejich dospělých dětí s mentálním postižením. Při sexuální výchově je rodina zdrojem poučení, vzoru i vztahu. Spolupráce školy s rodinou vychází z legislativy, jsou vymezena práva a povinnosti školy a zákonného zástupce ve vztahu k žákovi. Osoby s mentálním postižením mají svá specifika právě i v oblasti sexuality. Výzkumné šetření specifikuje základní kategorie z oblasti postojů rodičů k sexualitě, je zpracováno pomocí kvalitativního výzkumu na základě hloubkových rozhovorů s rodiči dětí s mentálním postižením.

Anglicky

The article deals with the attitudes of parents to a sexuality of their adult children with mental disability. In sex education is the family the main source of guidance, pattern and relationship. Cooperation between school and family is based on law. Rights and obligations of school and guardian are defined in relation to a pupil. People with mental disability have aspecifics in this sphere. The researc specify the basic cathegories from the sphere of sexuality. It is processed with help of qualitative research based on depth interviews with parents of children with mental disability

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

sbornik_prispevku_komplet.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
clanek_vyzk.zamer_2012.doc
Požádat o autorskou verzi souboru