D 2012

Možnosti sebehodnocení střední odborné školy v oblasti inkluzivního vzdělávání

VAĎUROVÁ, Helena a Karel PANČOCHA

Základní údaje

Originální název

Možnosti sebehodnocení střední odborné školy v oblasti inkluzivního vzdělávání

Název česky

Možnosti sebehodnocení střední odborné školy v oblasti inkluzivního vzdělávání

Název anglicky

Possibilities of Self-assessment of Vocational Colleges in the Area of Inclusive Education

Autoři

VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. od s. 556-561, 6 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063072

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5941-2

Klíčová slova česky

inkluze; střední odborná škola; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; sebehodnotící nástroj; Index inkluze

Klíčová slova anglicky

Inclusion; vocational college; student with SEN; self-assessment tool; Index for Inclusion

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 2. 2013 11:03, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Inkluzivní vzdělávání je v současné době preferovaným a podporovaným přístupem na základních školách v České republice. Stranou zájmu však neoprávněně zůstává střední stupeň vzdělávání. Právě střední odborné školy vzdělávají velké procento žáků se SVP po ukončení základního vzdělání. Inkluzivní přístup, kultura a politika středních odborných škol jsou tak jedním z rozhodujících faktorů úspěšného začlenění žáků se SVP, vytváření adekvátních postojů k osobám s postižením u intaktních žáků a jejich rodičů a také důležitým faktorem sociální inkluze žáků s postižením v dospělosti. Příspěvek představí mezinárodní projekt TILE – Towards Inclusive Learning Environment, který navazuje na výzkum inkluzivního vzdělávání na ZŠ realizovaný v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (2007-2013).

Anglicky

Currently, inclusive education is preferred and supported approach to students with special educational needs in the Czech Republic. However, on the margin of interest quite unjustly remains inclusion at vocational colleges which educate a high percentage of students with SEN after completion of compulsory education. Inclusive attitudes, culture and policy of vocational colleges belong among the main factors of successful inclusion of students with SEN, forming attitudes of students without disabilities and their families towards persons with disabilities. Furthermore, it is an important factor of social inclusion of students with SEN in adulthood. The article presents an international project TILE – Towards Inclusive learning Environments, which focuses on creation of a self-assessment tool for VET colleges.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

sbornik_prispevku_komplet.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Vadurova_Pancocha_sbornik_VZ_2012.docx
Požádat o autorskou verzi souboru