a 2012

Analýza využití počítačů u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu učitelů

GAJZLEROVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Analýza využití počítačů u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu učitelů

Název česky

Analýza využití počítačů u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu učitelů

Název anglicky

Analysis of the Use of Computers by Persons with Special Educational Needs – Teacher´s Point of View

Vydání

Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-231-4

Klíčová slova česky

speciální vzdělávací potřeby; rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; informační a komunikační technologie; digitální technologie; specifické poruchy učení; interaktivní tabule; počítač; počítačové programy

Klíčová slova anglicky

special educational needs; framework educational programme for primary education; ICT; digital technologies; specific learning disorders; interactive board; computer; PC programmes

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2013 13:45, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek je věnován problematice využití digitálních technologií ve vzdělávání a reedukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve výzkumném šetření bylo stanoveno několik hypotéz prostých, které byly pomocí analýzy získaných dat potvrzeny či vyvráceny. Článek prezentuje část výsledků výzkumu probíhajícího v letech 2010-2011 zaměřenou na využití počítačů u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami z různých hledisek.

Anglicky

The article focuses on the use of digital technologies in education of students with SEN. Based on the data obtained by the research, several hypotheses were verified. The article presents research carried out in 2010/2011 focusing on the use of ICT by students with SEN.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání