2012
Působení bilingvních rodin v oblasti vývoje komunikační schopnosti dětí a žáků
BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁZákladní údaje
Originální název
Působení bilingvních rodin v oblasti vývoje komunikační schopnosti dětí a žáků
Název česky
Působení bilingvních rodin v oblasti vývoje komunikační schopnosti dětí a žáků
Název anglicky
The Effect of Bilingual Families in Development of Communication Abilities of Children and Pupils
Autoři
BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. od s. 15-40, 26 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063103
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5996-2
Klíčová slova česky
bilingvismus; bilingvní rodina; vývoj řeči; komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; inkluze; inkluzivní vzdělávání; vzdělávání bilingvních dětí a žáků
Klíčová slova anglicky
bilingual family; speech development; communication ability; impaired communication ability; inclusion; inclusive education; bilingual children and pupils education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2013 14:06, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
V kapitole je prezentován výzkum, který byl zaměřen na působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze dětí a žáků s narušenou komunikační schopností. Hlavním cílem prezentovaného výzkumu je analýza vývoje komunikační schopnosti dítěte vyrůstajícího v bilingválním prostředí. Výzkum byl smíšeného charakteru, byl rozdělen na část realizovanou prostřednictvím dotazníku, a část provedenou pomocí rozhovoru – v obou případech byli osloveni rodiče dětí, které vyrůstají v bilingvním prostředí.
Anglicky
In this chapter is presented research, which was focused on the effect of family and school in the process of social inclusion of children and pupils with impaired communication ability. The main goal of the presented research is to analyze the development of communication ability of a child growing up in bilingual environment. Realized research had the mixed character, it was divided into a part which was realized by questionnaire and a part carried out by means of an interview – in both cases were approached parents of children who are growing up in bilingual environment.
Návaznosti
MUNI/A/0886/2011, interní kód MU |
|