C 2012

Působení bilingvních rodin v oblasti vývoje komunikační schopnosti dětí a žáků

BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Působení bilingvních rodin v oblasti vývoje komunikační schopnosti dětí a žáků

Název česky

Působení bilingvních rodin v oblasti vývoje komunikační schopnosti dětí a žáků

Název anglicky

The Effect of Bilingual Families in Development of Communication Abilities of Children and Pupils

Autoři

BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. od s. 15-40, 26 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063103

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5996-2

Klíčová slova česky

bilingvismus; bilingvní rodina; vývoj řeči; komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; inkluze; inkluzivní vzdělávání; vzdělávání bilingvních dětí a žáků

Klíčová slova anglicky

bilingual family; speech development; communication ability; impaired communication ability; inclusion; inclusive education; bilingual children and pupils education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 2. 2013 14:06, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole je prezentován výzkum, který byl zaměřen na působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze dětí a žáků s narušenou komunikační schopností. Hlavním cílem prezentovaného výzkumu je analýza vývoje komunikační schopnosti dítěte vyrůstajícího v bilingválním prostředí. Výzkum byl smíšeného charakteru, byl rozdělen na část realizovanou prostřednictvím dotazníku, a část provedenou pomocí rozhovoru – v obou případech byli osloveni rodiče dětí, které vyrůstají v bilingvním prostředí.

Anglicky

In this chapter is presented research, which was focused on the effect of family and school in the process of social inclusion of children and pupils with impaired communication ability. The main goal of the presented research is to analyze the development of communication ability of a child growing up in bilingual environment. Realized research had the mixed character, it was divided into a part which was realized by questionnaire and a part carried out by means of an interview – in both cases were approached parents of children who are growing up in bilingual environment.

Návaznosti

MUNI/A/0886/2011, interní kód MU
Název: Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

faktory_II_SV_2013.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
faktory_II_SV_2013_crtvzewz.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Bockova__Klenkova_Bilingvni_rodina.doc
Požádat o autorskou verzi souboru