HORÁKOVÁ, Radka. Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 95-100. ISBN 978-80-210-5996-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině
Název česky Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině
Název anglicky Confirmation of Hearing Impairment in a Child of Hearing Parents and it´s Impact on Communication Process and Realitionships in the Family
Autoři HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. od s. 95-100, 6 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063110
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5996-2
Klíčová slova česky Diagnóza sluchového postižení; kompenzace sluchových vad; rozvoj jazykových schopností; bezděčné učení; vztahy v rodině
Klíčová slova anglicky Diagnosis of hearing impairment; compensation of hearing loss; development of language skills; unintentional learning; relationships in the family
Štítky hearing loss development of language skills relationships in the family
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Radka Horáková, Ph.D., učo 22250. Změněno: 10. 4. 2013 23:45.
Anotace
Zpracovaná kapitola se zabývá problematikou diagnostiky sluchového postižení u dětí, zajištěním následné péče a budováním funkční komunikace v rodině. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu mezinárodních konceptů péče o jedince s postižením sluchu. Ze závěrů výzkumných šetření vyplývá, že pro slyšící rodiče může znamenat přijetí diagnózy sluchového postižení u jejich dítěte dlouhodobý proces. Jako prevence vzniku narušených vztahů v rodině by měli být rodiče primárně vedeni k osvojování efektivních komunikačních strategií při komunikaci s jejich neslyšícím dítětem. Hluchota samotná obvykle nebývá příčinou narušených vztahů v rodině, tou bývá nefunkční komunikace mezi jejími členy.
Anotace anglicky
This chapter deals with diagnostic process of hearing loss in children, describes possibilities of follow-up care and developing of communication strategies of hearing parents with their deaf child. The chapter is a result of theoretic research focused on national concepts of care about child with hearing loss. The results of research presents that an acceptance of hearing impairment of their child may mean a long-term process for hearing parents. Parents should be guided for the acquisition of effective communication strategies to communicate with their deaf child as a prevention of disturbed family relationships. Deafness itself is not usually the reason for disturbed family relationships, but dysfunctional communication between its members.
Návaznosti
MUNI/A/0886/2011, interní kód MUNázev: Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 12:23