HORÁKOVÁ, Radka. Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 95-100. ISBN 978-80-210-5996-2. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1083497, author = {Horáková, Radka}, address = {Brno}, booktitle = {Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II.}, edition = {první}, keywords = {Diagnosis of hearing impairment; compensation of hearing loss; development of language skills; unintentional learning; relationships in the family}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5996-2}, pages = {95-100}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1083497 AU - Horáková, Radka PY - 2012 TI - Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021059962 KW - Diagnosis of hearing impairment KW - compensation of hearing loss KW - development of language skills KW - unintentional learning KW - relationships in the family N2 - Zpracovaná kapitola se zabývá problematikou diagnostiky sluchového postižení u dětí, zajištěním následné péče a budováním funkční komunikace v rodině. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu mezinárodních konceptů péče o jedince s postižením sluchu. Ze závěrů výzkumných šetření vyplývá, že pro slyšící rodiče může znamenat přijetí diagnózy sluchového postižení u jejich dítěte dlouhodobý proces. Jako prevence vzniku narušených vztahů v rodině by měli být rodiče primárně vedeni k osvojování efektivních komunikačních strategií při komunikaci s jejich neslyšícím dítětem. Hluchota samotná obvykle nebývá příčinou narušených vztahů v rodině, tou bývá nefunkční komunikace mezi jejími členy. ER -
HORÁKOVÁ, Radka. Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině. In \textit{Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II.}. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s.~95-100. ISBN~978-80-210-5996-2.
|