2012
Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině
HORÁKOVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině
Název česky
Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině
Název anglicky
Confirmation of Hearing Impairment in a Child of Hearing Parents and it´s Impact on Communication Process and Realitionships in the Family
Autoři
HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. od s. 95-100, 6 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063110
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5996-2
Klíčová slova česky
Diagnóza sluchového postižení; kompenzace sluchových vad; rozvoj jazykových schopností; bezděčné učení; vztahy v rodině
Klíčová slova anglicky
Diagnosis of hearing impairment; compensation of hearing loss; development of language skills; unintentional learning; relationships in the family
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2013 23:45, PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
V originále
Zpracovaná kapitola se zabývá problematikou diagnostiky sluchového postižení u dětí, zajištěním následné péče a budováním funkční komunikace v rodině. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu mezinárodních konceptů péče o jedince s postižením sluchu. Ze závěrů výzkumných šetření vyplývá, že pro slyšící rodiče může znamenat přijetí diagnózy sluchového postižení u jejich dítěte dlouhodobý proces. Jako prevence vzniku narušených vztahů v rodině by měli být rodiče primárně vedeni k osvojování efektivních komunikačních strategií při komunikaci s jejich neslyšícím dítětem. Hluchota samotná obvykle nebývá příčinou narušených vztahů v rodině, tou bývá nefunkční komunikace mezi jejími členy.
Anglicky
This chapter deals with diagnostic process of hearing loss in children, describes possibilities of follow-up care and developing of communication strategies of hearing parents with their deaf child. The chapter is a result of theoretic research focused on national concepts of care about child with hearing loss. The results of research presents that an acceptance of hearing impairment of their child may mean a long-term process for hearing parents. Parents should be guided for the acquisition of effective communication strategies to communicate with their deaf child as a prevention of disturbed family relationships. Deafness itself is not usually the reason for disturbed family relationships, but dysfunctional communication between its members.
Návaznosti
MUNI/A/0886/2011, interní kód MU |
|