C 2012

Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině

HORÁKOVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině

Název česky

Potvrzení diagnózy sluchového postižení u dítěte slyšících rodičů a její dopad na budování komunikace a vztahů v rodině

Název anglicky

Confirmation of Hearing Impairment in a Child of Hearing Parents and it´s Impact on Communication Process and Realitionships in the Family

Autoři

HORÁKOVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. od s. 95-100, 6 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063110

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5996-2

Klíčová slova česky

Diagnóza sluchového postižení; kompenzace sluchových vad; rozvoj jazykových schopností; bezděčné učení; vztahy v rodině

Klíčová slova anglicky

Diagnosis of hearing impairment; compensation of hearing loss; development of language skills; unintentional learning; relationships in the family

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2013 23:45, PhDr. Radka Horáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Zpracovaná kapitola se zabývá problematikou diagnostiky sluchového postižení u dětí, zajištěním následné péče a budováním funkční komunikace v rodině. Kapitola je výsledkem teoretického výzkumu mezinárodních konceptů péče o jedince s postižením sluchu. Ze závěrů výzkumných šetření vyplývá, že pro slyšící rodiče může znamenat přijetí diagnózy sluchového postižení u jejich dítěte dlouhodobý proces. Jako prevence vzniku narušených vztahů v rodině by měli být rodiče primárně vedeni k osvojování efektivních komunikačních strategií při komunikaci s jejich neslyšícím dítětem. Hluchota samotná obvykle nebývá příčinou narušených vztahů v rodině, tou bývá nefunkční komunikace mezi jejími členy.

Anglicky

This chapter deals with diagnostic process of hearing loss in children, describes possibilities of follow-up care and developing of communication strategies of hearing parents with their deaf child. The chapter is a result of theoretic research focused on national concepts of care about child with hearing loss. The results of research presents that an acceptance of hearing impairment of their child may mean a long-term process for hearing parents. Parents should be guided for the acquisition of effective communication strategies to communicate with their deaf child as a prevention of disturbed family relationships. Deafness itself is not usually the reason for disturbed family relationships, but dysfunctional communication between its members.

Návaznosti

MUNI/A/0886/2011, interní kód MU
Název: Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory