2012
„… si mě vůbec nevšímá…“: Sebevnímání „problémových“ dětí v sociálních vztazích
ČERVENKA, KarelZákladní údaje
Originální název
„… si mě vůbec nevšímá…“: Sebevnímání „problémových“ dětí v sociálních vztazích
Název česky
„… si mě vůbec nevšímá…“: Sebevnímání „problémových“ dětí v sociálních vztazích
Název anglicky
„…she does´nt pay attention to me…“: Self-perception of „problematic“ Children within their Relationships
Autoři
ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. od s. 159-169, 11 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063116
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5996-2
Klíčová slova česky
porucha chování; sebevnímání; problémové chování; reciproční determinismus; dítě v riziku
Klíčová slova anglicky
behavioral disorder; behavioral difficulties; reciprocal determinism; children at risk
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2013 16:20, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Autor se v textu věnuje roli, kterou má sebevnímání dětí s poruchami chování v rámci sociálních vztahů. Propojuje dílčí zjištění kvantitativního výzkumu Věry Vojtové (2010), která zjistila odlišnosti v sebevnímání mezi dětmi s problémy v chování a s poruchami chování a jejich spolužáky, s dílčími zjištěními autorova kvalitativního výzkumu, která se týkají způsobů, jimiž děti s prouchami chování interpretují reakce druhých. Teoretickým východiskem pro propojení těchto zjištění je Bandurův koncept recipročního determinismu.
Anglicky
The text examines role of self-perception of children with behavioral disorder within their relationships. Author interprets some of the findings of two researches on perspectives of childeren with BD and does so on the basis of Bandura‘s reciprocal determinism concept. The issue of self-perception of children with BD is not associated with their behavior only but with reactions of their social enviroment as well.
Návaznosti
MUNI/A/0886/2011, interní kód MU |
|