C 2012

„… si mě vůbec nevšímá…“: Sebevnímání „problémových“ dětí v sociálních vztazích

ČERVENKA, Karel

Základní údaje

Originální název

„… si mě vůbec nevšímá…“: Sebevnímání „problémových“ dětí v sociálních vztazích

Název česky

„… si mě vůbec nevšímá…“: Sebevnímání „problémových“ dětí v sociálních vztazích

Název anglicky

„…she does´nt pay attention to me…“: Self-perception of „problematic“ Children within their Relationships

Autoři

ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. od s. 159-169, 11 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063116

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5996-2

Klíčová slova česky

porucha chování; sebevnímání; problémové chování; reciproční determinismus; dítě v riziku

Klíčová slova anglicky

behavioral disorder; behavioral difficulties; reciprocal determinism; children at risk

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2013 16:20, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

Autor se v textu věnuje roli, kterou má sebevnímání dětí s poruchami chování v rámci sociálních vztahů. Propojuje dílčí zjištění kvantitativního výzkumu Věry Vojtové (2010), která zjistila odlišnosti v sebevnímání mezi dětmi s problémy v chování a s poruchami chování a jejich spolužáky, s dílčími zjištěními autorova kvalitativního výzkumu, která se týkají způsobů, jimiž děti s prouchami chování interpretují reakce druhých. Teoretickým východiskem pro propojení těchto zjištění je Bandurův koncept recipročního determinismu.

Anglicky

The text examines role of self-perception of children with behavioral disorder within their relationships. Author interprets some of the findings of two researches on perspectives of childeren with BD and does so on the basis of Bandura‘s reciprocal determinism concept. The issue of self-perception of children with BD is not associated with their behavior only but with reactions of their social enviroment as well.

Návaznosti

MUNI/A/0886/2011, interní kód MU
Název: Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

faktory_II_SV_2013.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Cervenka_SpV_2012_-_final_odeslane.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru