C 2012

Speciální andragogika osob se sociálně patologickými projevy chování jako součást edukace

HOREHLEĎ, Petr

Základní údaje

Originální název

Speciální andragogika osob se sociálně patologickými projevy chování jako součást edukace

Název česky

Speciální andragogika osob se sociálně patologickými projevy chování jako součást edukace

Název anglicky

Special Andragogy for Individuals with Social Pathologies as a Component of Education

Autoři

HOREHLEĎ, Petr

Vydání

první. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. od s. 197-200, 4 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5996-2

Klíčová slova česky

speciální pedagogika; speciální andragogika; sociální patologie

Klíčová slova anglicky

special education; special andragogy; social pathologies

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2013 08:56, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Speciální andragogika jako společenskovědní disciplína je orientovaná na pomoc jedinci v kritických bodech životní dráhy nebo při patologickém průběhu životní dráhy. V průběhu svého života se každý člověk setkává s řadou profesionálů v tzv. pomáhajících profesích, kteří jej institucionálně i funkcionálně ovlivňují. Odbornou způsobilostí k výkonu povolání sociálního pracovníka je podle Zákona o sociálních službách 108/2006 Sb. vysokoškolské vzdělání zaměřené nejen na sociální práci, ale také na speciální pedagogiku. V rámci těchto změn se speciální pedagogika stále více zaměřuje také na oblast dospělosti, neboli dospělého člověka v situacích, které můžeme považovat za sociálně problémové. Kapitola analyzuje současnou situaci vzdělávání ve speciální andragogice se zaměřením na sociálně patologické projevy chování u dospělých.

Anglicky

Special andragogy as a science focuses on supporting people in critical points of their life career or on pathological development of life career. Throughout life, each individual meets with many professionals from so called helping professions, who influence him/her institutionally and functionally. The Social Services Act 108/2006 sb. stipulates that a social worker may by qualified by completing university studies not only in social work, but also in special education. According to these changes and developments, special education focuses more on adults with social problems and needs. The article analyzes the situation of education in Special Andragogy focusing on people with social pathologies.

Návaznosti

MUNI/A/0886/2011, interní kód MU
Název: Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty