BEDNÁROVÁ, Renáta, Jan VÁLEK and Petr SLÁDEK. Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics. Online. In Bekirogullari, Z. (ed.). Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012). Amsterodam: Elsevier Ltd., 2012, p. 1827-1835. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.133.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
Name in Czech Grafy a dynamické modelování jako motivační nástroj ve výuce fyziky
Authors BEDNÁROVÁ, Renáta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan VÁLEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012), p. 1827-1835, 9 pp. 2012.
Publisher Elsevier Ltd.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Netherlands
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00067669
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.133
UT WoS 000317131400229
Keywords (in Czech) dynamické modelování; graf; ICT vzdělávání
Keywords in English Dynamic modeling; graph; ICT teaching
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 8/9/2023 15:08.
Abstract
The paper is focused on the use of dynamic models describing well known situation presented on the graph. Our study is based on observation of students during the teaching physics at secondary schools. Our findings show that this combined approach of teaching awake a deeper interest. This approach can substitute the lack of mathematical apparatus needed to solve the studied problems. Moreover, the student's independent analytical and logical thinking is strengthened especially by detection of physical fundaments of processes and phenomena that students know from everyday life.
Abstract (in Czech)
Příspěvek je zaměřen na použití dynamických modelů popisující známé situace převedené do grafu. Naše studie je založena na pozorování studentů během výuky fyziky na středních školách. Naše výsledky ukazují, že takto kombinovaný přístup výuky prohlubuje zájem o poznávání svého okolí. Tento přístup může nahradit nedostatek matematického aparátu potřebného k řešení studované problematiky. Navíc je nezávisle na studentově analytickém a logickém myšlení posíleno zjišťování fyzikálních základů procesů a jevů, které studenti znají z každodenního života.
PrintDisplayed: 13/5/2024 01:31