BEDNÁROVÁ, Renáta, Jan VÁLEK a Petr SLÁDEK. Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics. Online. In Bekirogullari, Z. (ed.). Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012). Amsterodam: Elsevier Ltd., 2012, s. 1827-1835. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.133.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
Název česky Grafy a dynamické modelování jako motivační nástroj ve výuce fyziky
Autoři BEDNÁROVÁ, Renáta (203 Česká republika, garant, domácí), Jan VÁLEK (203 Česká republika, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012), od s. 1827-1835, 9 s. 2012.
Nakladatel Elsevier Ltd.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00067669
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.133
UT WoS 000317131400229
Klíčová slova česky dynamické modelování; graf; ICT vzdělávání
Klíčová slova anglicky Dynamic modeling; graph; ICT teaching
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Změněno: 8. 9. 2023 15:08.
Anotace
The paper is focused on the use of dynamic models describing well known situation presented on the graph. Our study is based on observation of students during the teaching physics at secondary schools. Our findings show that this combined approach of teaching awake a deeper interest. This approach can substitute the lack of mathematical apparatus needed to solve the studied problems. Moreover, the student's independent analytical and logical thinking is strengthened especially by detection of physical fundaments of processes and phenomena that students know from everyday life.
Anotace česky
Příspěvek je zaměřen na použití dynamických modelů popisující známé situace převedené do grafu. Naše studie je založena na pozorování studentů během výuky fyziky na středních školách. Naše výsledky ukazují, že takto kombinovaný přístup výuky prohlubuje zájem o poznávání svého okolí. Tento přístup může nahradit nedostatek matematického aparátu potřebného k řešení studované problematiky. Navíc je nezávisle na studentově analytickém a logickém myšlení posíleno zjišťování fyzikálních základů procesů a jevů, které studenti znají z každodenního života.
VytisknoutZobrazeno: 7. 6. 2024 09:42