ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. Potřeba jako zdroj edukačních strategií u dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování. In VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. 1. vyd. Brno: MUNI PRESS, 2012, s. 27-34. ISBN 978-80-210-6134-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Potřeba jako zdroj edukačních strategií u dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování
Název česky Potřeba jako zdroj edukačních strategií u dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování
Název anglicky Individual need as a basis of educational strategies of children with behavioural difficulties or with conduct disorder
Autoři ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování, od s. 27-34, 8 s. 2012.
Nakladatel MUNI PRESS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063142
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6134-7
Klíčová slova česky dítě s problémy v chování; porucha chování; speciální pedagogika;informovaná intervence; individuální edukační potřeba; etiketizace
Klíčová slova anglicky children with behavioural diffi culties; conduct disorder; special education; informed intervention; individual educational need; labelling
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 15. 3. 2013 12:41.
Anotace
Hlavní tematickou linií textu je role individuálních odlišností dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování v procesu plánování tzv. informované intervence, které autoři vymezili ve svém výzkumu. Tyto odlišnosti však v tomto textu autor nechápe jako „příčiny“ či projevy „problémového“ chování, o jejichž eliminaci by se měly intervenční praktiky snažit. Individuální odlišnosti chápe jako východisko pro identifikaci individuálních edukačních potřeb těchto dětí. Identifikace odlišností a na nich založené následné vyvození edukačních potřeb představují dva výchozí kroky strategií informované intervence. Zájem informované intervence o specifika dítěte a jeho životní situace cílí na využívání přirozených zdrojů ať už dítěte samotného nebo jeho blízkého sociálního okolí.
Anotace anglicky
Individual diff erences between children with behavioural diffi culties or children with conduct disorder are dealt with in the text not as causes of „problematic“ behaviour but as a starting point from which to identify individual educational needs of these children. Identifi cation of individual diff erences and individual needs are two basic steps of the process of informed intervention.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 17. 7. 2024 18:33