2012
E-LEARNING COURSE IN A PHYSICS LESSON: SOME REMARKS
BEDNÁROVÁ, Renáta a Petr SLÁDEKZákladní údaje
Originální název
E-LEARNING COURSE IN A PHYSICS LESSON: SOME REMARKS
Název česky
E-learning kurz ve fyzice: několik poznámek
Autoři
BEDNÁROVÁ, Renáta (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Ostrava, Information and Communication Technologies in Education, od s. 17-21, 5 s. 2012
Nakladatel
University of Ostrava, Pedagogical Faculty
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00067679
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7464-135-0
UT WoS
000319230800002
Klíčová slova česky
e-learning; fyzika; výzkum; ICTE
Klíčová slova anglicky
e-learning; physics; research; ICTE
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2014 13:16, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
E-learning has recently been increasingly promoted, though it is not always clear whether the expectations for students' knowledge having completed the e-course have been fulfilled. This paper presents results of the research based on an e-learning physics course carried out at the University of Defense in Brno. The e-course Exercises from Physics is designed to bachelor degree students in conjunction with theoretical lectures. Based on the theoretical background of e-learning, the data obtained in the investigation to determine if the e-learning course for students was more effective than traditional teaching are discussed. As expected, the incorporation of multimedia support in the teaching of physics awakened in the students more interest in learning physics, and the students' reactions were positive. As for the disadvantages, however, the creation of the e-course can be considered time-consuming alongside the amount of time required of the students to pass the e-course.