2012
Výzkum hudebních preferencí vysokoškoláků 2012
CRHA, BedřichZákladní údaje
Originální název
Výzkum hudebních preferencí vysokoškoláků 2012
Název česky
Výzkum hudebních preferencí vysokoškoláků 2012
Název anglicky
Research on musical preferences of college students in 2012
Autoři
CRHA, Bedřich (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, Sborník Musica viva in schola XXIII, od s. 7 - 24, 18 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063225
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6106-4
Klíčová slova anglicky
musical preferences; tolerance; identification; styles and genres; music sociology
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 2. 2013 15:14, doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.
V originále
Článek přináší výsledky empirického výzkumu (MUNI/A/0885/2011),jehož cílem bylo jednak zjištění postojů vysokoškolských studentů k artificiální a nonartificiální hudbě, dále zjistit efektivitu a účinnost všeobecné hudební výchovy předchozích stupňů škol (ZŠ, SŠ) a zejména míru vlivu dalšího hudebního vzdělávání a mimoškolních hudebních aktivit na hudební preference vysokoškolské mládeže, jednak prozkoumat druhovou a žánrovou preferenci, toleranci a schopnost identifikace žánrů v oblasti artificiální a nonartificiální hudby úzce související s jejich hodnotovou orientací a svědčící o relativně stabilizované hudební profilaci.
Anglicky
Study presents the results of an extensive empirical research (MUNI/A/0885/2011). Author examines the attitudes of the students from the selected Czech universities to the art and popular music on the basis of their answers in the computer on-line questionnaire, which was used in combination with the listening test of selected musical styles and genres, which enabled besides the musical preferences to determine the extent to which respondents actually understand to these styles and genres, respectively assess the degree of their ability to identify them. Indirectly, the study determines the value orientation of respondents and, at the same time, makes the evaluation of music education at elementary and secondary schools.
Návaznosti
MUNI/A/0885/2011, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/1022/2010, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/1025/2009, interní kód MU |
|