D 2012

Výzkum hudebních preferencí vysokoškoláků 2012

CRHA, Bedřich

Základní údaje

Originální název

Výzkum hudebních preferencí vysokoškoláků 2012

Název česky

Výzkum hudebních preferencí vysokoškoláků 2012

Název anglicky

Research on musical preferences of college students in 2012

Autoři

CRHA, Bedřich (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Sborník Musica viva in schola XXIII, od s. 7 - 24, 18 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063225

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6106-4

Klíčová slova anglicky

musical preferences; tolerance; identification; styles and genres; music sociology

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 2. 2013 15:14, doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.

Anotace

V originále

Článek přináší výsledky empirického výzkumu (MUNI/A/0885/2011),jehož cílem bylo jednak zjištění postojů vysokoškolských studentů k artificiální a nonartificiální hudbě, dále zjistit efektivitu a účinnost všeobecné hudební výchovy předchozích stupňů škol (ZŠ, SŠ) a zejména míru vlivu dalšího hudebního vzdělávání a mimoškolních hudebních aktivit na hudební preference vysokoškolské mládeže, jednak prozkoumat druhovou a žánrovou preferenci, toleranci a schopnost identifikace žánrů v oblasti artificiální a nonartificiální hudby úzce související s jejich hodnotovou orientací a svědčící o relativně stabilizované hudební profilaci.

Anglicky

Study presents the results of an extensive empirical research (MUNI/A/0885/2011). Author examines the attitudes of the students from the selected Czech universities to the art and popular music on the basis of their answers in the computer on-line questionnaire, which was used in combination with the listening test of selected musical styles and genres, which enabled besides the musical preferences to determine the extent to which respondents actually understand to these styles and genres, respectively assess the degree of their ability to identify them. Indirectly, the study determines the value orientation of respondents and, at the same time, makes the evaluation of music education at elementary and secondary schools.

Návaznosti

MUNI/A/0885/2011, interní kód MU
Název: Hudební preference vysokoškolských studentů (Akronym: hudpreference)
Investor: Masarykova univerzita, Hudební preference vysokoškolských studentů, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1022/2010, interní kód MU
Název: Výzkum využití multimediálnich technologií v hudební výchově na SŠ (Akronym: hudmedia)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum využití multimediálnich technologií v hudební výchově na SŠ, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1025/2009, interní kód MU
Název: Výzkum využití multimediálnich technologií v hudební výchově (Akronym: Hudmédia)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum využití multimediálnich technologií v hudební výchově, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty