2012
Tvůrčí psaní a literární výchova
FIŠER, ZbyněkZákladní údaje
Originální název
Tvůrčí psaní a literární výchova
Název anglicky
Creative writing and education of literature
Autoři
FIŠER, Zbyněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání, od s. 11-18, 8 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00063232
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-6121-7
Klíčová slova česky
tvůrčí psaní; kreativita
Klíčová slova anglicky
creative writing; creativity
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2013 16:48, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Kapitola poskytuje obecný teoretický základ. Při vysvětlení podstaty tvůrčího psaní klade důraz na komunikační funkci textu (text jako nositel sdělení a prostředek porozumění) a etickou dimenzi mezilidské komunikace. Schopnost interpretovat a tvořit texty je způsobem obrany proti manipulaci a nežádoucímu vlivu médií. Současná česká didaktika tvůrčího psaní se zaměřuje především na psaní neliterární, využitelné nejen v humanitních oborech.
Anglicky
The chapter offers a general theoretical framework. When explaining the core of creative writing, the emphasis is placed on the communicative function of a text (a text carries a message and enables understanding) and the ethical dimensions of authorship. The competence to interpret and create texts is a way how to protect oneself against manipulation and undesirable influence of media. Contemporary Czech methodology of creative writing is mainly focused on non-literary writing applicable not only in the humanities.