C 2012

Tvůrčí psaní a literární výchova

FIŠER, Zbyněk

Základní údaje

Originální název

Tvůrčí psaní a literární výchova

Název anglicky

Creative writing and education of literature

Autoři

FIŠER, Zbyněk (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání, od s. 11-18, 8 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00063232

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-6121-7

Klíčová slova česky

tvůrčí psaní; kreativita

Klíčová slova anglicky

creative writing; creativity

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2013 16:48, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Kapitola poskytuje obecný teoretický základ. Při vysvětlení podstaty tvůrčího psaní klade důraz na komunikační funkci textu (text jako nositel sdělení a prostředek porozumění) a etickou dimenzi mezilidské komunikace. Schopnost interpretovat a tvořit texty je způsobem obrany proti manipulaci a nežádoucímu vlivu médií. Současná česká didaktika tvůrčího psaní se zaměřuje především na psaní neliterární, využitelné nejen v humanitních oborech.

Anglicky

The chapter offers a general theoretical framework. When explaining the core of creative writing, the emphasis is placed on the communicative function of a text (a text carries a message and enables understanding) and the ethical dimensions of authorship. The competence to interpret and create texts is a way how to protect oneself against manipulation and undesirable influence of media. Contemporary Czech methodology of creative writing is mainly focused on non-literary writing applicable not only in the humanities.