KOPEČNÁ, Pavla. Tvůrčí analýza a interpretace básní. In Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 79-110, 31 s. mimo edice. ISBN 978-80-210-6121-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tvůrčí analýza a interpretace básní
Název anglicky Creative Analysis and Interpretation of Poems
Autoři KOPEČNÁ, Pavla.
Vydání 1. vyd. Brno, Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání, od s. 79-110, 31 s. mimo edice, 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-6121-7
Klíčová slova česky Tvůrčí psaní; kreativita
Klíčová slova anglicky Creative writing; creativity
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavla Kopečná, Ph.D., učo 14908. Změněno: 29. 1. 2013 21:28.
Anotace
Tématem čtvrté kapitoly je interpretace básnického textu. Semestrální projekt, navržený pro maturitní středoškolské ročníky nebo vysokou školu, poskytuje ucelený soubor cvičení pro jednotlivé fáze interpretace uměleckého textu (úvodní motivace, sběr a třídění nápadů, výtvarné techniky jako alternativní způsob interpretace). Důležitou součástí je tvorba interpretační eseje. Projekt tedy zahrnuje i cvičení směřující k tvorbě a revizi odborného textu.
Anotace anglicky
The topic of the fourth chapter is the interpretation of poetic texts. A semester-long project, designed for secondary school students in their last year or for university students, offers a set of exercises for separate stages of the interpretation of artistic texts (introductory motivation, collecting and sorting ideas, fine art techniques as an alternative way of interpretation). An important part is the composition of an interpretation essay. Thus, the project also includes exercises aimed at the composition and revision of academic texts.
VytisknoutZobrazeno: 22. 5. 2024 04:07