FLAŠAR, Martin. Changes in composition from film to game music. In Mezinárodní hudební konference MUSICA NOVA VIII : Hudba k čemu...? 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Changes in composition from film to game music
Autoři FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Mezinárodní hudební konference MUSICA NOVA VIII : Hudba k čemu...? 2012.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00063298
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky game sound; game music; music history
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 19. 3. 2013 20:23.
Anotace
Composers in recent years slowly migrate to a new type of livelihood: composing music for digital games. Some mechanisms are repeating (gradual splitting into mainstream versus indie scene, yearning for "Hollywood sound", etc.), others put new demands on composers (an adaptive audio, a cybertext structure of the composition, etc.). The game industry has already established a cooperation with big names of the film music such as Michael Nyman or John Williams. What challenges pose digital games to composers today? What is the connection between anthropological concept of a game and music as a part of a culture? In the recent paper I will try to answer these questions as well as raise many other.
VytisknoutZobrazeno: 5. 5. 2024 11:50