k 2012

Changes in composition from film to game music

FLAŠAR, Martin

Základní údaje

Originální název

Changes in composition from film to game music

Autoři

FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Mezinárodní hudební konference MUSICA NOVA VIII : Hudba k čemu...? 2012

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/12:00063298

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

game sound; game music; music history

Štítky

Změněno: 19. 3. 2013 20:23, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Composers in recent years slowly migrate to a new type of livelihood: composing music for digital games. Some mechanisms are repeating (gradual splitting into mainstream versus indie scene, yearning for "Hollywood sound", etc.), others put new demands on composers (an adaptive audio, a cybertext structure of the composition, etc.). The game industry has already established a cooperation with big names of the film music such as Michael Nyman or John Williams. What challenges pose digital games to composers today? What is the connection between anthropological concept of a game and music as a part of a culture? In the recent paper I will try to answer these questions as well as raise many other.