2012
Changes in composition from film to game music
FLAŠAR, MartinZákladní údaje
Originální název
Changes in composition from film to game music
Autoři
FLAŠAR, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Mezinárodní hudební konference MUSICA NOVA VIII : Hudba k čemu...? 2012
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/12:00063298
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
game sound; game music; music history
Štítky
Změněno: 19. 3. 2013 20:23, Mgr. Vendula Hromádková
Anotace
V originále
Composers in recent years slowly migrate to a new type of livelihood: composing music for digital games. Some mechanisms are repeating (gradual splitting into mainstream versus indie scene, yearning for "Hollywood sound", etc.), others put new demands on composers (an adaptive audio, a cybertext structure of the composition, etc.). The game industry has already established a cooperation with big names of the film music such as Michael Nyman or John Williams. What challenges pose digital games to composers today? What is the connection between anthropological concept of a game and music as a part of a culture? In the recent paper I will try to answer these questions as well as raise many other.