J 2013

Long-Run Impacts Assessment of Planned Motorways and Expressways in the Czech Republic

VITURKA, Milan, Petr TONEV and Vilém PAŘIL

Basic information

Original name

Long-Run Impacts Assessment of Planned Motorways and Expressways in the Czech Republic

Name in Czech

Hodnocení dlouhodobých dopadů plánovaných dálnic a rychlostních silnic v ČEské republice.

Authors

VITURKA, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr TONEV (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vilém PAŘIL (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Journal of US-China Public Administration, El Monte, CA, USA, David Publishing Company, 2013, 1548-6591

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/13:00067697

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords (in Czech)

dálnice a rychlostní silnice - výstavba - hodnocení

Keywords in English

motorways and expressways - construction - assessment

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/1/2015 17:45, doc. Ing. Vilém Pařil, Ph.D.

Abstract

V originále

In a number of countries (including the Czech Republic), the implementation of large projects of transport infrastructure is usually justified by a general reference to its broad economic benefits, which are, however, seldom further specified. One of important reasons for such an approach is the non-existence of an empirically verified model for complex assessment of the necessity of these projects. The main objective of the paper is to present an original method for comparative assessment of motorway and expressway constructions.

In Czech

V řadě zemí (včetně ČR) se realizace velkých projektů výstavby dopravní infrastruktury obvykle odůvodňuje obecným odkazem na jejich široké ekonomické přínosy, které jsou však jen zřídka dále specififikovány. Jedním z důležitých důvodů pro takový přístup je neexistence empiricky ovšřených modelů pro komplexní posouzení účelnosti těchto projektů. Hlavním cílem tohoto příspěvku je prezentovat originalní metodu srovnávacího hodnocení projektů výstavby dálnic a rychlostních silnic.

Links

MUNI/A/0745/2012, interní kód MU
Name: Potenciál rozvoje regionů a možnosti jeho ovlivnění v kontextu kohezní politiky EU (Acronym: ROREPO)
Investor: Masaryk University, Category A