Detailed Information on Publication Record
2013
Long-Run Impacts Assessment of Planned Motorways and Expressways in the Czech Republic
VITURKA, Milan, Petr TONEV and Vilém PAŘILBasic information
Original name
Long-Run Impacts Assessment of Planned Motorways and Expressways in the Czech Republic
Name in Czech
Hodnocení dlouhodobých dopadů plánovaných dálnic a rychlostních silnic v ČEské republice.
Authors
VITURKA, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr TONEV (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vilém PAŘIL (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Journal of US-China Public Administration, El Monte, CA, USA, David Publishing Company, 2013, 1548-6591
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/13:00067697
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech)
dálnice a rychlostní silnice - výstavba - hodnocení
Keywords in English
motorways and expressways - construction - assessment
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/1/2015 17:45, doc. Ing. Vilém Pařil, Ph.D.
V originále
In a number of countries (including the Czech Republic), the implementation of large projects of transport infrastructure is usually justified by a general reference to its broad economic benefits, which are, however, seldom further specified. One of important reasons for such an approach is the non-existence of an empirically verified model for complex assessment of the necessity of these projects. The main objective of the paper is to present an original method for comparative assessment of motorway and expressway constructions.
In Czech
V řadě zemí (včetně ČR) se realizace velkých projektů výstavby dopravní infrastruktury obvykle odůvodňuje obecným odkazem na jejich široké ekonomické přínosy, které jsou však jen zřídka dále specififikovány. Jedním z důležitých důvodů pro takový přístup je neexistence empiricky ovšřených modelů pro komplexní posouzení účelnosti těchto projektů. Hlavním cílem tohoto příspěvku je prezentovat originalní metodu srovnávacího hodnocení projektů výstavby dálnic a rychlostních silnic.
Links
MUNI/A/0745/2012, interní kód MU |
|