J 2013

E-portfolia jako jiný přístup k učení a hodnocení studentů

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

E-portfolia jako jiný přístup k učení a hodnocení studentů

Název anglicky

E-portfolios as a different approach to learning and assessment of students

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Řízení školy: Speciál pro střední školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2013, 1214-8679

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00067702

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

e-portofila; e-learning; žáci; studenti; učitelé; učení; reflektivní učení

Klíčová slova anglicky

e-portfolios; e-learning; pupils; students; learning; reflective learning

Štítky

Změněno: 9. 2. 2016 08:49, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Jedním z poměrně nových trendů ve vzdělávání je využívání tzv. e-portfolií a online systémů ke správě elektronických portfolií. Využívání e-portfolií může proměnit nejenom výuku a učení studentů, ale také oblast jejich hodnocení. To je založeno na zhodnocení průběhu učení studentů i výsledků jejich učení, což umožňuje komplexnější náhled na výkon studenta i jeho osobnost. V tomto článku představíme e-portfolia, jejich druhy a naznačíme možnosti i bariéry širšího využití e-portfolií ve školním vzdělávání.

Anglicky

One of the relatively new trend in education is the use of e-portfolios and online systems to manage electronic portfolios. The use of e-portfolios can transform teaching and learning, not only students, but also the area of evaluation. This is based on an evaluation of the learning outcomes of students and their learning, which enables comprehensive insight into the performance of the student and his personality. In this paper we present e-portfolios, their types and outline the opportunities and barriers to the wider use of e-portfolios in school education.