J 2012

Pedagogické efekty humoru ve výukové komunikaci

ŠEĎOVÁ, Klára

Basic information

Original name

Pedagogické efekty humoru ve výukové komunikaci

Name in Czech

Pedagogické efekty humoru ve výukové komunikaci

Name (in English)

The pedagogical effects of humour in educational communication

Authors

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2012, 0031-3815

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/12:00058327

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

humor; výuková komunikace; učení

Keywords in English

humour; educational communication; learning

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 7/4/2013 18:41, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Přehledová studie shrnuje výsledky empirických studií zkoumajících, zda zapojení humoru do výukové komunikace ovlivňuje žákovské učení.

In English

The overview article summarises the results of empirical studies on whether the inclusion of humour in educational communication has an effect on pupils learning.

Links

GA406/09/0752, research and development project
Name: Komunikace ve školní třídě
Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom