PROCHÁZKOVÁ, Lucie and Karel PANČOCHA. Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 172 pp. ISBN 978-80-210-6107-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft.
Name (in English) Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft.
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lucie and Karel PANČOCHA.
Edition 1. vyd. Brno, 172 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language German
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6107-1
Keywords (in Czech) vzdělávání; podpora; jedinci s postižením; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; pracovní a sociální kompetence; mentální postižení; poradenství
Keywords in English education; support; individuals with disability; pupils with SEN; inclusion; work and social competences; intellectual disability; consulting
Tags Munipress
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 12/3/2013 10:59.
Abstract
Dieses Buch konzentiert sich an die Förderung von Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf und von jungem Menschen mit Behinderung bei der Bildung, Eingliederung in den Arbeitsprozess und in die Gesellschaft. Die einzelnen Kapiteln (in deutscher oder englischer Sprache) präsentieren Teilergebnisse aus Forschungen aus drei Ländern. Die Aufmerksamkeit ist folgenden Bereichen gewidmet: Bildung, Förderung bei der Berufswahl, Berufsbildung, Erwerb von Kompetenzen, Berufsberatung und Unterstützung am Arbeitsmarkt.
Abstract (in Czech)
Monografie je zaměřena na podporu žáků se speciálními potřebami a mladých lidí s postižením při vzdělávání, začleňování do pracovního procesu a do společnosti. Jednotlivé kapitoly, které jsou publikovány v německém nebo anglickém jazyku, se dotýkají vzdělávání a podpory jedinců od školního věku až po ranou dospělost a prezentují výsledky dílčích výzkumů ze tří zemí. Pozornost je věnována vzdělávání, podpoře při volbě profese a profesnímu vzdělávání, dále důležitosti osvojování kompetencí a příkladům z praxe, kde k tomu dochází, a oblasti profesního poradenství a podpoře při začleňování na trh práce.
Abstract (in English)
This book focuses on a support of students with special education needs and young adults with disabilities in further education, job market and society in general. Individual chapters (in German or English) concentrate on education and support of individuals from school age to young adulthood and introduce results of studies from three countries. Attention is given to education, career choice support, and professional development. Further on, the book deals with acquisition of competences and gives real life examples from the field of professional counseling and support at the job market.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/4/2024 20:26