C 2012

Teacher Development in IBSE

TRNOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Teacher Development in IBSE

Název česky

Rozvoj učitelů v IBSE

Název anglicky

Teacher Development in IBSE

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Krakow, Badania w dydaktyce chemii, od s. 181-184, 4 s. 2012

Nakladatel

PEADAGOGICAL UNIVERSITY OF KRAKÓW

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063462

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-83-7271-766-5

Klíčová slova česky

badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání, rozvoj učitelů

Klíčová slova anglicky

inquire-based science education; teacher development

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2013 17:21, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

Učitelé na celém světě se potýkají s poklesem zájmu studentů o studium přírodních věd. Za jednu z hlavních příčin jsou považovány způsoby, kterými se přírodní vědy vyučují ve školách, protože metody výuky často neakceptují potřeby studentů. Není respektován odlišný styl učení současné Net generace a principy konektivismus. Studenti se domnívají, že výuka nesouvisí s jejich každodenním životem. Řešením může být implementace IBSE. Prezentujeme výsledky našeho výzkumu, které potvrzují, že IBSE motivuje studenty, stejně jako učitelé. Učitelé se však musí naučit, jak tuto metodu impementovat do výuky, a proto je třeba začlenit IBSE do pregraduální i postgraduální přípravy učitelů-servis a do celoživotního profesního vzdělávání učitelů.

Anglicky

Teachers all over the world face decreasing interest of students in studying of science. Currently used teaching methods are considered to be one of the main reasons of this unfavourable situation because teaching methods often do not meet needs of the students. Different learning style of current NET generation and principles of connectivism are not generally accepted. Students find the covered topics unrelated to their everyday lives. We present findings of our research which confirm that inquire-based science education (IBSE) motivates students as well as teachers. However, teachers have to learn how to apply this method, therefore is should be incorporated both into pre-servis and in-servis programs and continual professional development (CPD).

Návaznosti

266589, interní kód MU
Název: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce

Přiložené soubory

Teacher_development_in_IBSE.docx
Požádat o autorskou verzi souboru