2012
Cooperation as one of the Characteristic Features of Inclusion
HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁZákladní údaje
Originální název
Cooperation as one of the Characteristic Features of Inclusion
Název česky
Spolupráce jako jeden z charakteristických rysů inkluze
Autoři
HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
e-Pedagogium, Olomouc, PdF UP v Olomouci, 2012, 1213-7499
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063497
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Primární vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; spolupráce.
Klíčová slova anglicky
Primary education; special educational needs; inclusion; cooperation.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2013 14:37, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data gained from six selected indicators relating to the cooperation in Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used Czech version of the questionnaire Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 from which we have selected criteria specifying the characteristics of cooperation that we have analyzed.
Česky
Komunikaci, spolupráci, aplikaci diferenciace a individualizace, maximální očekávání od žáků a respekt mezi účastníky vzdělávání vnímáme jako charakteristické rysy inkluzivního vzdělávání. V tomto článku přinášíme kvalitativní a kvantitativní analýzu dat vztahujících se k indikátoru spolupráce v českých primárních školách, který vnímáme jako nezbytnou podmínku pro inkluzi. Jako výzkumný nástroj jsme užívali českou verzi dotazníku Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělání 2007, z kterého jsme vybrali kritéria specifická pro spolupráci ve škole.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|