J 2012

Cooperation as one of the Characteristic Features of Inclusion

HAVEL, Jiří a Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Cooperation as one of the Characteristic Features of Inclusion

Název česky

Spolupráce jako jeden z charakteristických rysů inkluze

Autoři

HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

e-Pedagogium, Olomouc, PdF UP v Olomouci, 2012, 1213-7499

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063497

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Primární vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; spolupráce.

Klíčová slova anglicky

Primary education; special educational needs; inclusion; cooperation.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 2. 2013 14:37, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Anotace

V originále

We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data gained from six selected indicators relating to the cooperation in Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used Czech version of the questionnaire Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 from which we have selected criteria specifying the characteristics of cooperation that we have analyzed.

Česky

Komunikaci, spolupráci, aplikaci diferenciace a individualizace, maximální očekávání od žáků a respekt mezi účastníky vzdělávání vnímáme jako charakteristické rysy inkluzivního vzdělávání. V tomto článku přinášíme kvalitativní a kvantitativní analýzu dat vztahujících se k indikátoru spolupráce v českých primárních školách, který vnímáme jako nezbytnou podmínku pro inkluzi. Jako výzkumný nástroj jsme užívali českou verzi dotazníku Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělání 2007, z kterého jsme vybrali kritéria specifická pro spolupráci ve škole.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

e-pedagogium_Havel_Kratochvilova.doc
Požádat o autorskou verzi souboru