2012
Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole
Název anglicky
Strategy for the Education of Pupils with Special Educational Needs in High School
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ a Věra VOJTOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 221 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6001-2
Klíčová slova česky
vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; střední školy
Štítky
Změněno: 9. 4. 2013 15:11, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Kniha poskytuje základní informace z oblasti výchovy a vzdělávání osob s postižením či znevýhodněním. Cílem je pomoci budoucím středoškolským učitelům a seznámit je se speciálními potřebami těchto žáků a pochopit strategie, které jim pomáhají učební proces zvládnout. Text je členěn do kapitol se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; možnosti speciálně pedagogické podpory těmto žákům a jejich učitelům; úloha diagnostiky v procesu profesní orientace žáka se zdravotním postižením; vliv tělesného, zrakového, sluchového postižení nebo narušené komunikační schopnosti na vzdělávání; přístupy k žákům se specifickými poruchami učení a specifika dospělých osob s dyslexií a jejich profesní život; žáci s problémy v chování nebo v riziku poruch chování.
Anglicky
The book offers basic information about education of persons with disabilities or disadvantage. The main goal of the book is to offer future secondary school teachers an overview of special educational needs and strategies used in education which help pupils with SEN in mastering required knowledge and abilities. The book is divided into chapters focusing on pupils with SEN and their teachers; the role of assessment in professional orientation of pupils with health disabilities; influence of physical, visual, hearing impairment or impaired communication ability on education; approaches to pupils with specific learning disorders and adults with dyslexia and their professional life; pupils with behaviour difficulties or at risk of behaviour difficulties.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/15.0201, interní kód MU |
|