2013
Když se školy učí
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK et. al.Základní údaje
Originální název
Když se školy učí
Název anglicky
When schools learn
Autoři
POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 196 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00066005
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-6130-9
Klíčová slova česky
organizační učení; školy; faktory; témata; výzkum; smíšený design
Klíčová slova anglicky
organisational learning; schools; determinants; topics; research; mixed design
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2014 09:57, Mgr. Zdeňka Mácková
V originále
Publikace se zabývá organizačním učením ve školách. Autoři nejdříve zmapovali dosavadní výzkumy a teorie spojené s organizačním učením obecně a specificky pak s organizačním učením ve školním prostředí – o tom pojednávají v úvodní kapitole. Poté informují o empirickém výzkumu, který se znalostí teorie a výzkumů provedli na základních školách v České republice. Pro tento účel byl využit smíšený výzkumný design – v kvalitativní fázi šlo o vícečetnou případovou studii, kvantitativní fáze proběhla cestou dotazníkového šetření. Tím se podařilo získat řadu významných poznatků o procesech organizačního učení a jejich vedení a řízení. Další části publikace tak přinášejí informace o obsahovém zaměření a strukturním uspořádání organizačního učení ve školách, o jeho aktérech a způsobech podpory. Zvláštní pozornost věnují autoři podpůrným faktorům organizačního učení a také některým morálním dilematům spojeným s vedením a řízením procesů organizačního učení ve školách.
Anglicky
The publication comments on organizational learning in schools. In the opening chapter the authors sum up previous studies and theories related to organizational learning in general and organizational learning in schools in particular. Then they discuss and describe an empirical research they have carried out, based on their knowledge of theory and previous research, in basic schools in the Czech Republic. For this purpose they used a mixed research design with the qualitative stage based on a multiple case study and the quantitative stage done in the form of a questionnaire survey. This is how a variety of important findings about the processes of organizational learning and their leadership and management were made. The subsequent parts of the publication give information on the content focus and structural arrangement of organizational learning in schools, its actors and the ways of support. Special attention is paid to supporting factors of organizational learning and some moral dilemmas related to the leadership and management of the processes of organizational learning in schools.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaV |
|