B 2013

Když se školy učí

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK et. al.

Základní údaje

Originální název

Když se školy učí

Název anglicky

When schools learn

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 196 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00066005

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-6130-9

Klíčová slova česky

organizační učení; školy; faktory; témata; výzkum; smíšený design

Klíčová slova anglicky

organisational learning; schools; determinants; topics; research; mixed design

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2014 09:57, Mgr. Zdeňka Mácková

Anotace

V originále

Publikace se zabývá organizačním učením ve školách. Autoři nejdříve zmapovali dosavadní výzkumy a teorie spojené s organizačním učením obecně a specificky pak s organizačním učením ve školním prostředí – o tom pojednávají v úvodní kapitole. Poté informují o empirickém výzkumu, který se znalostí teorie a výzkumů provedli na základních školách v České republice. Pro tento účel byl využit smíšený výzkumný design – v kvalitativní fázi šlo o vícečetnou případovou studii, kvantitativní fáze proběhla cestou dotazníkového šetření. Tím se podařilo získat řadu významných poznatků o procesech organizačního učení a jejich vedení a řízení. Další části publikace tak přinášejí informace o obsahovém zaměření a strukturním uspořádání organizačního učení ve školách, o jeho aktérech a způsobech podpory. Zvláštní pozornost věnují autoři podpůrným faktorům organizačního učení a také některým morálním dilematům spojeným s vedením a řízením procesů organizačního učení ve školách.

Anglicky

The publication comments on organizational learning in schools. In the opening chapter the authors sum up previous studies and theories related to organizational learning in general and organizational learning in schools in particular. Then they discuss and describe an empirical research they have carried out, based on their knowledge of theory and previous research, in basic schools in the Czech Republic. For this purpose they used a mixed research design with the qualitative stage based on a multiple case study and the quantitative stage done in the form of a questionnaire survey. This is how a variety of important findings about the processes of organizational learning and their leadership and management were made. The subsequent parts of the publication give information on the content focus and structural arrangement of organizational learning in schools, its actors and the ways of support. Special attention is paid to supporting factors of organizational learning and some moral dilemmas related to the leadership and management of the processes of organizational learning in schools.

Návaznosti

GAP407/10/1197, projekt VaV
Název: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole