a 2012

Využití modifikované Metody dobrého startu u žáků v základní škole speciální

VÍTKOVÁ, Marie a Danuta BEDNARSKA

Základní údaje

Originální název

Využití modifikované Metody dobrého startu u žáků v základní škole speciální

Název česky

Využití modifikované Metody dobrého startu u žáků v základní škole speciální

Název anglicky

Utilization of Modified Good Start Method for Pupils in Special Schools

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie a Danuta BEDNARSKA

Vydání

Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-231-4

Klíčová slova česky

žák s mentálním postižením; žák se se souběžným postižením více vadami; Metoda dobrého startu

Klíčová slova anglicky

pupils with intellectual disabilities; pupils with multiple disabilities; Good Start method

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2013 10:13, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V příspěvku je představena Metoda dobrého startu tentokrát v netradičním pojetí s využitím u žáků s mentálním postižením a souběžným postižením více vadami. V úvodu je metoda charakterizovaná, jsou popsány její zásady a cíle, pozornost je věnována zejména struktuře cvičení a její modifikaci. Ve výzkumném projektu jsou charakterizováni čtyři žáci ze základní školy speciální, kteří pracují již delší dobu pod MDS. Popsáno je pět lekcí, které absolvovali a v závěru je uvedeno jejich vyhodnocení, doplněné obrazovou přílohou realizovaných aktivit.

Anglicky

The article presents the Good Start Method in an original context, when being used with pupils with intellectual and multiple disabilities. In the beginning we introduce the method and summarize its rules and aims. We focus namely on the structure of exercises and its modification. The research describes four pupils at a special school educated according to the Good Start method for a longer period of time. We describe five lessons they attended and their analysis and evaluation. Pictures illustrating activites which were carried out are added as well.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání