C 2012

Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Základní údaje

Originální název

Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností

Název česky

Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností

Název anglicky

Early intervention of children with communication disorders

Autoři

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením, od s. 209-225, 17 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00063590

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5880-4

Klíčová slova česky

raná logopedická intervence; programy rané intervence; vývoj řeči; narušená komunikační schopnost; narušený vývoj řeči; opožděný vývoj řeči; dítě s identifikovatelným rizikem; potenciálně rizikové dítě; rizikové markery; komunikační strategie; Hanen program

Klíčová slova anglicky

early speech therapy intervention; programs of early intervention; speech development; communication disorders; disordered communication development; delayed speech development;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2013 16:34, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.

Anotace

V originále

V současné době vystupuje do popředí důležitý požadavek přímého zaměření se na problematiku rané detekce opožděného či narušeného vývoje řeči u dětí s rizikem ve vývoji řeči. U této skupiny dětí je nevyhnutelné poskytovat logopedickou intervenci a věnovat se prevenci již v časných fázích vývoje. Raná intervence v logopedii je v celé řadě zemí realizována již více než třicet let. Raná intervence u dítěte s identifikovatelným či potenciálně identifikovatelným rizikem ve vývoji řeči musí být zaměřena na dítě i na celou rodinu.

Anglicky

Nowadays is important to pay direct attention to early detection of delayed or disturbed speech development of the children with risk speech development. It is necessary to provide speech therapy intervention and prevention of early phases of the speech development. Speech therapy early intervention has been realised in many countries for more than thirty years. Speech therapy intervention of the risk child must be effectively directed to child and his family.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory

Rana_intervence_u_deti_II.docx
Požádat o autorskou verzi souboru
mono_opatrilova_ranna_pece_2013.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru