BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností. In Opatřilová, D.; Nováková, Z. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 209-225. ISBN 978-80-210-5880-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností
Název česky Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností
Název anglicky Early intervention of children with communication disorders
Autoři BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením, od s. 209-225, 17 s. 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063590
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5880-4
Klíčová slova česky raná logopedická intervence; programy rané intervence; vývoj řeči; narušená komunikační schopnost; narušený vývoj řeči; opožděný vývoj řeči; dítě s identifikovatelným rizikem; potenciálně rizikové dítě; rizikové markery; komunikační strategie; Hanen program
Klíčová slova anglicky early speech therapy intervention; programs of early intervention; speech development; communication disorders; disordered communication development; delayed speech development;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D., učo 6817. Změněno: 27. 3. 2013 16:34.
Anotace
V současné době vystupuje do popředí důležitý požadavek přímého zaměření se na problematiku rané detekce opožděného či narušeného vývoje řeči u dětí s rizikem ve vývoji řeči. U této skupiny dětí je nevyhnutelné poskytovat logopedickou intervenci a věnovat se prevenci již v časných fázích vývoje. Raná intervence v logopedii je v celé řadě zemí realizována již více než třicet let. Raná intervence u dítěte s identifikovatelným či potenciálně identifikovatelným rizikem ve vývoji řeči musí být zaměřena na dítě i na celou rodinu.
Anotace anglicky
Nowadays is important to pay direct attention to early detection of delayed or disturbed speech development of the children with risk speech development. It is necessary to provide speech therapy intervention and prevention of early phases of the speech development. Speech therapy early intervention has been realised in many countries for more than thirty years. Speech therapy intervention of the risk child must be effectively directed to child and his family.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 8. 9. 2024 04:14