s 2012

Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu

GULOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu

Název anglicky

Activisation of Socially Disadvantaged Groups in the Practice and Research in Education

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, 225 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6030-2

Klíčová slova česky

žák, sociální znevýhodnění, vzdělávání, škola, učitel, asistent pedagoga, doučování, studium, aktivizace, analýza, interpretace výzkumu, prostředí školy, výzkumná metoda, romský jazyk, romologie, předsudky, bariéry, rovné příležitosti

Klíčová slova anglicky

pupil, social disadvantage, education, school, teacher, teacher assistant, tutoring, studying, activisation, analysis, research interpretation, school environment, research method, Romani language, Romani studies, prejudice, barriers, equal opportunities

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2013 14:34, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Publikace se zaměřuje na oblast sociálně znevýhodněných skupin v kontextu pedagogické praxe, projektování a výzkumu. Zabývá se řadou oblastí vztahujícím se k žákům, k pedagogickým pracovníkům a k rodinám, které jsou postiženy sociálním znevýhodněním. Dalším tématem je prostředí školy a příprava budoucích pedagogů. Na základě realizace praktických aktivit a analýzy výzkumných šetření se snaží zefektivnit mechanismy, které podporují inkluzi a aktivizují sociálně znevýhodněné skupiny směrem ke vzdělávání.

Anglicky

The paper is focused on the study of socially disadvantaged groups in the context of the practice, project development and research in education. It is concerned with a number of areas involving students, educators and families with a social disadvantage. Another topic it discusses is the school environment and teacher training. It aims to improve the effectiveness of mechanisms that foster inclusiveness and activise socially disadvantaged groups in education by means of practical activities and research analysis.

Návaznosti

CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MU
Název: Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí (Akronym: Integrace znevýhodněných skupin)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí, 1.2. Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami