2012
Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu
GULOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu
Název anglicky
Activisation of Socially Disadvantaged Groups in the Practice and Research in Education
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 225 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6030-2
Klíčová slova česky
žák, sociální znevýhodnění, vzdělávání, škola, učitel, asistent pedagoga, doučování, studium, aktivizace, analýza, interpretace výzkumu, prostředí školy, výzkumná metoda, romský jazyk, romologie, předsudky, bariéry, rovné příležitosti
Klíčová slova anglicky
pupil, social disadvantage, education, school, teacher, teacher assistant, tutoring, studying, activisation, analysis, research interpretation, school environment, research method, Romani language, Romani studies, prejudice, barriers, equal opportunities
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2013 14:34, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Publikace se zaměřuje na oblast sociálně znevýhodněných skupin v kontextu pedagogické praxe, projektování a výzkumu. Zabývá se řadou oblastí vztahujícím se k žákům, k pedagogickým pracovníkům a k rodinám, které jsou postiženy sociálním znevýhodněním. Dalším tématem je prostředí školy a příprava budoucích pedagogů. Na základě realizace praktických aktivit a analýzy výzkumných šetření se snaží zefektivnit mechanismy, které podporují inkluzi a aktivizují sociálně znevýhodněné skupiny směrem ke vzdělávání.
Anglicky
The paper is focused on the study of socially disadvantaged groups in the context of the practice, project development and research in education. It is concerned with a number of areas involving students, educators and families with a social disadvantage. Another topic it discusses is the school environment and teacher training. It aims to improve the effectiveness of mechanisms that foster inclusiveness and activise socially disadvantaged groups in education by means of practical activities and research analysis.
Návaznosti
CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MU |
|