c 2012

Kompendium multikulturní výchovy

GULOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Kompendium multikulturní výchovy

Název anglicky

Compendium of Multicultural Lessons

Autoři

Vydání

1. vyd. Brno, 209 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6147-7

Klíčová slova česky

multikulturní výchova, škola, žáci, předsudky, aktivita, prožitek, učitel, prostředí, jinakost, tvořivost

Klíčová slova anglicky

multicultural education, school, pupils, prejudice, activity, experience, teacher, environment, diversity, creativity

Štítky

Změněno: 9. 4. 2013 14:42, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Publikace předkládá soubor multikulturních lekcí, které byly realizovány v mateřských, základních a středních školách v letech 2010 až 2012. Na tvorbě a realizaci lekcí se podíleli tvůrčím způsobem studenti Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Prostřednictvím multikulturních lekcí mohou učitelé otvírat závažná témata spojená s multikulturní výchovou a rozvíjet v žácích toleranci a empatii vůči jinakosti.

Anglicky

The paper presents a set of multicultural lessons that took place at kindergartens, primary and secondary schools in the years 2010 to 2012. The production and execution of the lessons involved a creative input from the students of the Faculty of Education of Masaryk University. The multicultural lessons enable teachers to open compelling issues connected to multicultural education and help students develop tolerance and empathy towards diversity.

Návaznosti

CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MU
Název: Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí (Akronym: Integrace znevýhodněných skupin)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí, 1.2. Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami