2012
Kompendium multikulturní výchovy
GULOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Kompendium multikulturní výchovy
Název anglicky
Compendium of Multicultural Lessons
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 209 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6147-7
Klíčová slova česky
multikulturní výchova, škola, žáci, předsudky, aktivita, prožitek, učitel, prostředí, jinakost, tvořivost
Klíčová slova anglicky
multicultural education, school, pupils, prejudice, activity, experience, teacher, environment, diversity, creativity
Štítky
Změněno: 9. 4. 2013 14:42, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Publikace předkládá soubor multikulturních lekcí, které byly realizovány v mateřských, základních a středních školách v letech 2010 až 2012. Na tvorbě a realizaci lekcí se podíleli tvůrčím způsobem studenti Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Prostřednictvím multikulturních lekcí mohou učitelé otvírat závažná témata spojená s multikulturní výchovou a rozvíjet v žácích toleranci a empatii vůči jinakosti.
Anglicky
The paper presents a set of multicultural lessons that took place at kindergartens, primary and secondary schools in the years 2010 to 2012. The production and execution of the lessons involved a creative input from the students of the Faculty of Education of Masaryk University. The multicultural lessons enable teachers to open compelling issues connected to multicultural education and help students develop tolerance and empathy towards diversity.
Návaznosti
CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MU |
|