2012
Reflexe k tématu vzdělávání v kontextu romské populace
GULOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Reflexe k tématu vzdělávání v kontextu romské populace
Název česky
Reflexe k tématu vzdělávání v kontextu romské populace
Název anglicky
Reflection on the Topic of Education in context with the Romani Population
Autoři
GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1.vyd. Ostrava, Romové - otázky a odpovědi v českém a slovenském kontextu. od s. 138-155, 18 s. 2012
Nakladatel
Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00063601
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7464-175-6
Klíčová slova česky
Sociálně znevýhodněné skupiny; Romové; diskriminace; předsudky; náročné prostředí; studium; aktivizace; většinová populace; výzkumná analýza; otevřené kódování; zakotvená teorie; segregace
Klíčová slova anglicky
Socially disadvantaged groups; Romani; discrimination; prejudice; difficult environment; study; actuation; majority population; research; analysis; open coding; Grounded Theory; segregation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2013 15:56, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
Kapitola se zaměřuje na problematiku romské populace, předkládá možnosti aktivizace sociálně znevýhodněných skupin a upozorňuje na náročnou situaci Romů v oblasti vzdělávání, kde se objevuje určitá segregace a diskriminace romských žáků. Výzkumné šetření poukazuje na předsudky většinové společnosti vůči Romům tak, jak je vnímají romští studenti. Analýza ukazuje možné souvislosti mezi diskriminací, předsudky a přístupem romské popuace ke vzdělávání. Dále si všímá mechanismů inkluze, mezi které patří profese asistenta pedagoga v prostředí školy.
Anglicky
The chapter is concerned with the issue of the Romani population, suggests ways of actuating socially disadvantaged groups and points out the difficulty of the Romani people with education, which is to a certain degree segregated and discriminating towards Romani pupils. The research brings into attention the prejudice perceived by Romani students held against them by the majority. The analysis discovers possible links between discrimination, prejudice and the approach of the Romani population towards education. It further notices means of inclusion, such as the role of teacher assistants at schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|